Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46147
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 24 آذر 1402 - 14:59 |

مروری بر زندگی « استاد جواد محقق» در رادیو ایران

مروری بر زندگی « استاد جواد محقق» در رادیو ایران

برنامه «جام جم» جمعه‌ها ساعت ۲۳:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،سیده زهرا صالحی تهیه کننده برنامه «جام جم» بیان کرد: جمعه ۲۳ آذر، مروری بر زندگی و آثار « استاد جواد محقق» خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه سازان رادیو ایران در راستا با طرح «هفته‌های ایرانی» این هفته به «استان همدان» سفر کرده اند، از همین رو برنامه «جام جم» نیز به معرفی مفاخر این استان می‌پردازد.

صالحی افزود: «جواد محقق» شاعر و نویسنده دو حوزه بزرگ‌سال و نوجوان، از نسل اول انقلاب است. وی سال‌ها در مدارس داخل و خارج از کشور، تدریس کرد سپس به‌دلیل تجربه معلمی و سابقه فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی، به سردبیری ماهنامه رشد معلم انتخاب شد و طی ۱۳ سال، بیش از ۱۱۰ شماره آن را منتشر کرد.

تهیه کننده برنامه «جام جم» افزود: «محقق» در سرودن شعر نیمایی، سلامت زبانی را با زبانی ساده پاسداری می‌کند و در پالایش اشعار کلاسیک نیز موفق است.

شاید تعهد و پیام مهم‌ترین ویژگی آثار او باشد. در کتاب‌ها و اشعاری که وی برای کودکان و نوجوانان نوشته، بدون استثنا پیام یا نکته دینی، اخلاقی یا دستِ‌کم تربیتی نهفته است و این موضوع نشأت‌گرفته از شخصیت و مشی اوست.

شایان ذکر است: سال ۱۳۸۶ در نخستین دوره جشنواره استانی شعر دفاع مقدس که در همدان برگزار شد؛ در مراسمی تحت عنوان نکوداشت «جواد محقق»، از جایگاه ممتاز وی در شعر دفاع مقدس، تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است «جام جم» به تهیه کنندگی سیده زهرا صالحی، اجرای حسن همایی جمعه‌ها ساعت ۲۳:۰۰ از رایو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.