Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 2 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33732
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 فروردین 1401 - 14:21 |

معرفی دو اثر در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

معرفی دو اثر در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

رمان «به ترس هایم سلام می کنم» و نمایشنامه عروسکی «نام مرا باد می برد» دو اثری هستند که یکشنبه ۲۱ فروردین در «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه ای برای معرفی تازه‌های نشر ‌و گفت و گو با نویسندگان و مترجمان است.

در برنامه «چاپخانه» این هفته، مهسا دهقانی پور به عنوان کارشناس مجری با  مجتبی تجلی، نویسنده کتاب رمان «به ترس هایم سلام می‌کنم» درباره این کتاب گفت و گو می‌کند.

کتاب «به ترس‌هایم سلام می‌کنم» به قلم مجتبی تجلی، مجموعه داستان‌هایی با بیانی فلسفی و انسان‌شناسانه از آدمی و دغدغه‌هایش است.
به عقیده مجتبی تجلی، کتاب نه عامدانه بلکه برخا‌سته از موضوع و موضع، کمی در لفافه‌ گفتار پیچیده شده است. چیزی که شاید خواندن و فهم را سخت و حتی گاهی ملال‌آور کرده است. ولی با امید بر اینکه در کنار آن در مقام چالش گر و پرسنده قرار گرفته است و حداقل خواننده را به بازخوانی مجدد و اندیشه وا دارد.
حداقل سه داستان موجود در این اثر به گونه‌ای ناخودآگاه با اندیشه و دلواپسی کویر، مردمانش و قنات، این سرچشمه هستی‌بخش، گره خورده است.
همچنین همراهان این برنامه می‌توانند در بخش دوم، شنونده گفت و گوی مصطفی محمودی با مهدی خلیل زاده، نویسنده کتاب نمایشنامه عروسکی «نام مرا باد می‌برد» باشند.
نمایشنامه عروسکی «نام مرا باد می‌برد» توسط انتشارات عنوان به چاپ رسیده است.
مهدی خلیل زاده متولد سال ۱۳۵۵، دارای دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی، کارشناسی‌ ارشد ادبیات نمایشی، کارشناسی نمایش و بازیگری است.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه‌کنندگی زهرا نصراللهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن رادیو فرهنگ می رود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.