Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35637
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 11 مرداد 1401 - 18:45 |

معرفی كتاب « آقای اشمیت كیه؟» در رادیو ایران

معرفی كتاب « آقای اشمیت كیه؟» در رادیو ایران

برنامه «تالار آیینه» یكشنبه و سه شنبه از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه‌كننده برنامه «تالار آیینه» اعلام كرد: سه شنبه یازدهم مرداد كتاب «آقای اشمیت كیه» اثری از «سباستین تیری» در برنامه معرفی می شود.
وی ادامه داد: این كتاب جامعه‌ای را به تصویر می‌كشد كه در آن جبر زندگی اجتماعی با مرور زمان هویت اصلی انسان‌ها را می‌گیرد و هویت دیگری به آن‌ها تحمیل می‌كند.
مبشری تصریح كرد: «سباستین تیری» در نمایشنامه‌ی فرانسوی «آقای اشمیت كیه» در قالب كمدی طنز نهفته و تلخی از وضعیت جامعه در جهان مدرن امروز را به نمایش می‌گذارد. این نمایشنامه در سال ۲۰۰۹ توانست جایزه‌ی معتبرترین جشنواره تئاتر فرانسه با نام مولیر را به عنوان بهترین نمایشنامه كمدی اخذ نماید.
مبشری در مورد داستان این كتاب بطور خلاصه گفت: خانم و آقای قوچی دو شخصیت اصلی این كتاب در حال غذا خوردن هستند كه متوجه صدای تلفن می‌شوند، اما آن‌ها اشتراك تلفن ندارند و خط تلفن‌شان نیز قطع شده بود، پس از مدتی می‌فهمند كه در خانه‌ی شخص دیگری زندگی می‌كنند. اما به ظاهر همه‌چیز اثبات می‌كند كه آن‌ها حقیقتاً آقا و خانم اشمیت هستند. خانم و آقای قوچی حیرت‌زده و مبهوت در پی اثبات هویت گمشده‌ی خودشان هستند. اما هر چه بیشتر جستجو می‌كنند بیشتر از باورهای خود دور می‌شوند. واقعیت چیست؟ آقای اشمیت به راستی چه كسی است؟
تهیه كننده «تالار آیینه» در پایان تصریح كرد: علاقه مندان می‌توانند این برنامه را با اجرای شهاب شهرزاد یكشنبه‌ها و سه شنبه ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.