Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 31707
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 دی 1400 - 11:21 |

معرفی کتابخانه ای خیر ساز در رادیو فرهنگ

معرفی کتابخانه ای خیر ساز در رادیو فرهنگ

برنامه «کتاب بان» یکشنبه ۱۲ دی ، به معرفی کتابخانه لیلا مهر در روستای وشنام دری استان سیستان و بلوچستان می پردازد

علی اکبر زین‌العابدین کارشناس مجری برنامه«کتاب بان» این هفته میزبان عبدالقادر بلوچ است که درباره کتابخانه لیلا مهر در روستای وشنام دری استان سیستان و بلوچستان گفت و گو می‌کند.

کتابخانه لیلامهر در جوار ساختمان کتابخانه قبلی روستا که در حقیقت اتاقک سه‌در‌چهار متروکه مخابرات بود، با ۸۰ متر زیربنا ساخته و تجهیز شده است.
این کتابخانه که به همت خانواده فتحی از شهر بابل ساخته و تجهیز شده است، دارای یک سالن بزرگ مخصوص نوجوانان و بزرگسال و یک اتاق کودک با تجهیزات کودکانه است.
گفتنی است؛ خانواده خیّر فتحی که فعالیت‌های ترویجی کتابخانه روستای «وَشنام دُرّی» را در فضای مجازی دیده و گزارش‌هایی که از کتابخانه ما در رسانه‌های مختلف منتشر شده بود را خوانده بودند، بعد از رصد فعالیت‌های کتابخانه، با وجود محدویت‌ها و بدون تجهیزات، اعتماد کردند و کتابخانه روستا را توسعه دادند.
با مشورت خانواده فتحی و به پاس قدرشناسی از آن‌ها برای ساخت و تجهیز کتابخانه روستای «وَشنام دُرّی» نام کتابخانه جدید «کتابخانه عمومی و ترویج کتابخوانی لیلامهر» تعیین شد. زیرا نام مادر خانواده فتحی «لیلا» است و فرزندانش دوست داشتند به این واسطه از زحمات او قدرشناسی کنند.

شنوندگان این هفته با مروج فعال تلفنی « خدیجه فتحی»؛ مروج کتابخوانی از آمل آشنا می شوند و وی درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌ گوید.
برنامه «کتاب بان» را فریده گودرزی با اجراکارشناسی علی اکبر زین العابدین برای گروه کتاب رادیو فرهنگ تهیه می‌کند که امروز از ساعت ۱۲:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه می‌شنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.