Monday, 13 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46265
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 30 آذر 1402 - 8:26 |

نگاهی به تاسیس مدرسه دارالفنون تهران در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

نگاهی به تاسیس مدرسه دارالفنون تهران در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

مجله رادیویی «سرزمین من» پنجشنبه ۳۰ آذر ، رویدادهای تاریخی و اجتماعی را بررسی می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به وقایع و‌روزنگار تاریخی می‌پردازد ‌و‌ در سالروز تاسیس مدرسه دارلفنون تهران این مدرسه و تاریخچه آن معرفی می‌شود.

محمدرضا مختاری اصفهانی، پژوهشگر تاریخ معاصر در بخش «یادها و یادگارها»؛ مروری بر مهمترین رویدادهای سرزمین من در چنین روزی دارد. دکتر مجدی، پژوهشگر تاریخ هنر و استاد دانشگاه در بخش« آوان» به معرفی و بررسی آشنایی با معماری مدرسه دارالفنون تهران به مناسبت سالروز تأسیس آن می‌پردازد.

مدرسه دارالفنون تهران اولین مدرسه کشور است که به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی مهم پایتخت و از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود. این عمارت باارزش به همت امیرکبیر در زمان قاجاریه تاسیس شد و در حال حاضر جزو آثار ملی ایران به شمار می‌رود. بخش کُهَن یادگار ؛به معرفی عصر زرین فرهنگ تمدن ایران اسلامی اختصاص دارد که به کارشناسی دکتر طهرانبند؛ پژوهشگر و استاد دانشگاه روی آنتن می رود. بسته صوتی برنامه به موضوع مشارکت سیاسی مردم در دوران پهلوی به روایت دکتر موسی حقانی اختصاص دارد.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی نازنین حاج سیف اللهر،کارشناسی محمد علی مومنی و گویندگی سید دانیال معنوی و نویسندگی راضیه گردکاهد است که ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.