Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 43858
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 14 شهریور 1402 - 11:12 |

نگاهی به زندگی شهید دستجردی در «مستند ایران»

نگاهی به زندگی  شهید دستجردی در «مستند ایران»

«مستند ایران» سه شنبه ۱۴ شهریور، با نگاهی به زندگی «سرتیپ هوشنگ وحید دستجردی» که از مجاهدان و رهروان راستین انقلاب بود و در راه آرمان‌های والای بنیانگزار جمهوری اسلامی‌گام نهاد و به شهادت رسید، تقدیم می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «شهید سرهنگ وحید دستجردی» از جمله شهدای حادثه دفتر نخست‌وزیری روز هشتم شهریور ۱۳۶۰ است که در آن حادثه به شدت زخمی‌شد و پس از مدت کوتاهی به شهادت رسید. وی پس از پشت سر گذاشتن دروس ابتدایی و متوسطه وارد آموزشگاه شهربانی شد و دوره‌های عالی را نیز طی کرد و مسئولیت‌های در رده‌های مختلف شهربانی را بر عهده داشت و بعد از گذشت ۳۲ سال خدمت در پست‌های مختلف باز نشسته شد.

«شهید دستجردی» از همان ابتدا روحیه‌ای مذهبی داشت و مقلد حضرت امام خمینی (ره) بود و پایبندی خویش را به وظایف دینی، بار‌ها و بار‌ها به نمایش گذاشته بود.

شیرین بغدادی تهیه کننده «مستند ایران» بیان کرد: «شهید دستجردی» از آن دست نمونه‌ها و الگو‌هایی است که در حیطه ظلم و فساد رژیم شاهنشاهی، خود را پاک نگاه داشت و به اصلاح جامعه نیز پرداخت.

وی با پیروزی انقلاب اسلامی در اسفند ۱۳۵۷ دوباره به خدمت در شهربانی دعوت شد که در سمت‌های مختلف رئیس شهربانی اصفهان، سرپرست اداره بازرسی، اداره مبارزه با مواد مخدر، معاون انتظامی مشغول به کار شد و در نهایت نیز در ۲۴ اسفند ۱۳۵۹ به ریاست شهربانی کل کشور منصوب شد.

بغدادی ادامه داد: «سرهنگ وحید دستجردی» در فاجعه انفجار دفتر نخست وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ که شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر حضور داشتتند، به شدت زخمی‌شد و شش روز بعد (یعنی در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۳۶۰) بر اثر جراحات وارده شده، به درجه رفیع شهادت مفتخر شد و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

«مستند ایران» با نگاهی به زندگی این شهید بزرگ سه شنبه ۱۴ شهریور به تهیه کنندگی شیرین بغدادی و اجرای فاطمه میناخانی ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.