Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 23277
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 27 آذر 1399 - 12:47 |

نگاهی به فرهنگ زندگی مشترک در مسابقه « قند و فرزند» رادیو فرهنگ

نگاهی به فرهنگ زندگی مشترک در مسابقه « قند و فرزند» رادیو فرهنگ

مسابقه قند و فرزند این هفته پنج شنبه ۲۷ آذرماه، شاهد رقابت دو خانواده جوان از خراسان جنوبی و قم است.

رویا ولی زاده تهیه کننده مسابقه « قند و فرزند» با بیان اینکه «قند و فرزند» نخستین مسابقه در رسانه ملی با محوریت فرزندآوری ویژه زوج‌های جوان است، افزود: برنامه به صورت مسابقه بین زوجین است که شامل بخش‌های شناخت همسران نسبت به یکدیگر، نامگذاری و تربیت فرزند است. در بخش تربیت فرزند یکی از زوجین نقش فرزند را بازی می‌کند و طرف مقابل نقش پدر یا مادر را دارد و باید مسائل تربیتی از جمله مسواک زندن، مرتب کردن لباس و مسائلی از این قبیل را به فرزند خود تفهیم کند.
وی ادامه داد:در طی رقابت گروههای شرکت کننده ، خانواده های جوان را به اهمیت داشتن فرزندان بیشتر ،و پرهیز از تک فرزندی توجه میدهیم.
ولی زاده عنوان کرد:مسابقه قند و فرزند با رقابتی صمیمانه و ساده ای که دارد سعی در افزایش تفاهم و همکاری همسران در زندگی مشترک نیز دارد، در ضمن به دلیل تلفنی بودن شرکت کنندگان،می توان به ابعاد فرهنگی و الگوهای اجتماعی و فردی خانواده ها در موضوع فرزند پروری پی برد.
تهیه کننده این برنامه به موضوعاتی که سوالات این مسابقه بر پایه آن شکل گرفته بیان داشت: پرسشهای مسابقه از زوجهای جوان در حوزه شناخت همسران نسبت به یکدیگر،سوالات در خصوص فرزندانشان، سوال نمایشی در مورد تربیت فرزندان است.
وی افزود: علاقه مندان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی شبکه فرهنگ که به هنگام پخش برنامه عنوان می‌شود، با ارسال عبارت قند و فرزند به سامانه پیامکی رادیو فرهنگ‌ یا از طریق فضای مجازی در این برنامه ثبت نام کنند.
این برنامه ،پنج شنبه هر هفته از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵ از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.