Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 34456
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1401 - 14:36 |

نگاه ویژه رادیو به زبان و ادب فارسی

نگاه ویژه رادیو به زبان و ادب فارسی

معاون صدای رسانه ملی از اختصاص ۵۰ برنامه در رادیو در راستای بهبود و گسترش زبان و ادب فارسی خبر داد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان و ادب فارسی، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی بر اهتمام ویژه اهالی رادیو در این حوزه تاکید کرد و گفت: از آنجاکه رهبر معظم انقلاب،  لزوم پاسداشت این میراث ارزشمند را تنها محدود به یک هفته یا یک روز خاص نمی دانند و یکی از دغدغه‌های اصلی ایشان توجه به زبان و ادب فارسی است، در رادیو لازم می دانیم برنامه‌های مختلفی را به صورت ثابت در طول سال به این موضوع اختصاص دهیم . در همین راستا و در نتیجه این برنامه ریزی بیش از ۱۸۷ عنوان در قالب ۵۰ برنامه به مدت بیش از ۹۰ ساعت در همه شبکه‌های رادیویی به سمع مخاطبان می رسد.

وی با بیان اینکه آشنایی با دین اسلام با زبان مادری صورت گرفته است بر  لزوم پرداختن به این میراث معنوی و پر ارزش در همه سطوح تاکید کرد.

بخشی زاده یادآور شد: در این راستا بیشترین میزان برنامه‌های تولید شده در رادیو فرهنگ با ۱۲ عنوان و در قالب ۴۱ برنامه است و دیگر شبکه‌ها نیز بنابر رسالت خویش برنامه‌های متنوعی را در این حوزه به روی آنتن می‌برند که برخی به صورت کاملا تخصصی و برخی برای مخاطب عام طراحی شده است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد آحاد جامعه و همه دستگاه‌ها و نهادها نسبت به زبان مادری اهتمام ورزیده و پاسداشت آن را تنها به یک روز و یک هفته بسنده نکنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.