Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44608
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 15 مهر 1402 - 16:46 |

ویژه‌های رادیو فرهنگ در هفته بزرگداشت حافظ شیرازی

ویژه‌های رادیو فرهنگ در هفته بزرگداشت حافظ شیرازی

رادیو‌فرهنگ با آغاز هفته حافظ شیرازی، برنامه متنوعی را به گرامیداشت این شاعر اختصاص داده است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، هفته بزرگداشت حافظ شیرازی که از ۱۵ تا ۲۱ مهر به صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و ۲۰مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی، خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی رقم خورده، از همین رو برنامه «کلک خیال انگیز» از یکشنبه ۱۶ مهرماه از ساعت ۱۹:۰۰ در این هفته به موضوع حافظ و شعر و اوضاع اجتماعی دو‌ران او می‌پردازد. این برنامه ۲۰ مهرماه ساعت ۱۵:۰۰ روی آنتن می رود.

همچنین آیین افتتاحیه همایش ملی بزرگداشت حافظ شیرازی نیز با عنوان «حافظ، شاعر زندگی» شنبه، پانزدهم مهرماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۰۰ در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد که برنامه سازان گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ آن را ضبط و در زمان مناسب پخش می‌کنند.

برنامه دولت بیدار نیز با موضوع شرح انگیزشی غزل های حافظ به روایت دکتر وحید ضیایی به تهیه کنندگی رویا ولی زاده کاری از گروه تولید و‌تامین رادیو فرهنگ است که شنبه ۱۵ مهرماه ساعت ۱۹:۰۰پخش می‌شود. در این برنامه دکتر وحید ضیایی (شاعر و مترجم و مدرس ادبیات خلاق) به شرح انگیزشی غزل های حافظ و سبک زندگی برگرفته از اشعار حافظ بر اساس سبک تربیتی اسلامی – ایرانی می‌پردازد و‌ نگاهی ویژه به هنردرمانی دارد. همچنین گروه‌ تولید و تامین این شبکه رادیویی تولید و ضبط غزلخوانی کل دیوان حافظ را با صدای باقر خلیلی و نظارت دکتر مهدی نیا و تهیه کنندگی حسین رحمانی آغاز کرده که به تدریج و هفته ای تقدیم شنوندگان می‌شود.

علاقه مندان می توانند از طریق وب سایت wwe.radioFarhang.ir ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو فرهنگ قرار بگیرند ‌و نیز از طریق موج اف. ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و ای. ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز برنامه‌های این‌شبکه را بشنوند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.