Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44621
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 15 مهر 1402 - 23:50 |

پلتفرم صدای مردم آماده دریافت تولیدات مردمی است

پلتفرم صدای مردم آماده دریافت تولیدات مردمی است

تعامل میان رسانه ها و مردم همواره جزو موارد راهبردی و اصلی در سازمان صدا و سیما است، استفاده هر چه بیشتر از ایده های مردم در تولید و ارتقا برنامه سازی وجود دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ اولین جلسه هم اندیشی پایگاه صدای مردم با حضور شاهید مظفری قائم مقام معاون صدا، احمد میرزایی مدیركل طرح و برنامه ریزی رادیو، مهدی میر مظاهری مدیر پژوهش معاونت صدا، سعید روحی مدیر اطلاعات و برنامه ریزی و نمایندگان شبكه های رادیویی برگزار شد.
شاهید مظفری، قائم مقام معاون صدا با بیان اینكه مردم كشور اصلی ترین سرمایه های یك رسانه هستند، گفت: رادیو محفلی برای عموم مردم از هر گروه، صنف و رده سنی است كه با افزایش و ارتقا نوع تعامل خود، می توان به بالاترین سطح هم افزایی رسید. این در حالی است كه مطابق با رویكرد جدید سازمان صدا و سیما و طرح بزرگ تحول، موارد مهمی از حضور عموم و مشاركت اقشار مختلف مردم در برنامه های مختلف پیش بینی شده است . در همین راستا مواردی همچون تقویت عدالت رسانه ای، احیای نقش تسهیل گری و شتاب دهندگی برای مشاركت انگیزی میان مخاطبان، تقویت جاذبه رسانه ای برای مخاطب، الهام بخشی، مرجعیت سازی برای رویش رسانه ای انقلاب و بازپیرایی سازمانی در خدمت تحقق راهبردهای فوق در كانون توجهات قرار دارد.
وی افزود: تعامل میان رسانه ها و مردم همواره جزو موارد راهبردی و اصلی در سازمان صدا و سیما بوده است، به نحوی كه موفقیت هر رسانه را می توان در میزان تاثیرگذاری بر رفتار مردم ارزیابی كرد . در حقیقت رسانه، محلی است كه جنبه های تربیتی و اثرگذاری آن بر روی مردم به عنوان یك نقطه عطف مورد توجه بوده است.
به گفته قائم مقام معاون صدا؛ رادیو رسانه ای است كه به راحتی در دسترس همه مردم قرار دارد و مخاطبان طی چند دهه گذشته كاملا با آن عجین شده اند . لذا بسترهای لازم برای بالابردن ظرفیت های موجود و استفاده هر چه بیشتر از ایده های مردم عزیز كشورمان در تولید و ارتقا برنامه سازی وجود دارد.
مظفری با اشاره به نقش موثر برنامه سازان در راستای جذب حداكثری ایده های مردمی خاطر نشان كرد : با ایجاد پلتفرم های متفاوت و استفاده از زیست بوم های جدید برنامه سازان می توانند با اخلاص، تعهد و پشتكار خود خروجی های برنامه ها را به نحوی منتشر كنند كه مردم با رغبت زیادی به سمت تعامل حداكثری حركت كنند.
قائم مقام معاون صدای جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد: پلتفرم صدای مردم آماده دریافت است، همه برنامه ها و محتواهای تولید شده توسط مردم است، برای تولیدات مردمی برنامه های خاص طراحی و در هر شبكه پخش خواهد شد.
گفتنی است؛ باشگاه صدای مردم با هدف استفاده از ظرفیت عموم مردم در حوزه تولید محتوا و همچنین تعامل بیشتر در تولید و پخش صدا و روایتهای مردمی شكل گرفته است و در آن از طریق وب سایت و فضای مجازی، سامانه دریافت ایده های تحولی “سمات” با قابلیت مشاركت عموم مردم و ویژه برنامه های رادیویی ایده های مردمی جمع آوری و به مرحله اجرا می رسد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.