Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 48197
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 07 فروردین 1403 - 12:19 |

ویژه برنامه های شب قدر رادیو ایران

ویژه برنامه های شب قدر رادیو ایران

شب قدر شبی بهتر از هزار ماه می باشد كه به مدت زمان اذان مغرب تا اذان صبح ، شب قدر می گویند.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، در شب‌ قدر نوزدهم ماه مبارك رمضان، شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) این شبكه ویژه برنامه های مختلفی را به شرح زیر تدارك دیده است.

«به نام عشق» به جنبه‌های شناختی عمیقی از وصیت نامه امام علیه السلام می پردازد و كوشش می كند تا اثر تعالیم اسلامی را در كلام گهربار حضرت بازخوانی و بلكه بازیابی كند. این برنامه از جمعه ۱۰ فروردین ساعت ۹:۳۰ به تهیه كنندگی حسین معصومی تقدیم می شود.

«باغ ارغوان» نیز از همان تاریخ تا پایان شب های قدر، نواها و آیین های مناسبتی را با اجرای مریم نشیبا و تهیه كنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می كند.

«گوهران» ویژه برنامه دیگری است كه با رویكرد جایگاه امام علی (ع) در نشر مبانی و آموزه های اسلامی، ارائه الگویی از سبك علوی روایات و درك فضایل ماه رمضان، جمعه ۱۰ فروردین ساعت ۱۰:۰۰ تقدیم علاقه مندان می شود.

«قرارآسمانی» كه غروب های ماه رمضان به هنگام افطار از رادیو ایران پخش می شود، در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان همزمان با اولین شب قدر از فضیلت و اعمال شب های قدر، درك و فضیلت شب قدر و شب زنده داری و اعمال شب نوزدهم ماه رمضان می گوید.
«قرارآسمانی» به تهیه كنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم ساعت ۱۷:۳۰ تقدیم می شود.

برنامه «شهر رمضان» كه هر شب به صورت زنده، به تهیه كنندگی مهدی ساعی تقدیم می شود در این مدت به صورت ویژه از فضایل اخلاقی امیر المونین علی (ع) می گوید.

«نور باران» در ایام شب های قدر دعای آسمانی جوشن كبیر را به همراه مناجات و ادعیه شب های قدر پخش می كند. همچنین ارتباط مستقیمی با مساجد و حسینیه ها، برای مراسم شب قدر دارد. این برنامه به تهیه كنندگی سعیئ مبشری در تاریخ های ۱۰، ۱۲ و ۱۴ فروردین ساعت ۲۲:۰۰ تقدیم می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.