Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 39931
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 13 اسفند 1401 - 22:21 |

ویژه برنامه های نوروز ۱۴۰۲ رادیو صبا اعلام شد

ویژه برنامه های نوروز ۱۴۰۲ رادیو صبا اعلام شد

مدیر شبكه رادیویی صبا ویژه برنامه نوروزی و ماه مبارك رمضان این شبكه رادیویی اعلام كرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، این شبكه رادیویی از روز شنبه ۲۷ اسفند با ویژه برنامه های جدید و تغییر در رویكرد برنامه های روزانه شبكه به استقبال نوروز ۱۴۰۲ می‌رود.
«دو قاف، صبا بهار، بهار بهار است، معجون، دست دعای بهار، باغ رضوان، حرف وصل، دی جی فری و زیر طاقی» عنوان ویژه برنامه‌های این شبكه رادیویی در سال جدید است.
حمیدرضا افتخاری درباره ویژه برنامه های نوروزی این شبكه توضیح داد، با توجه به همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت در نوروز ۱۴۰۱ رادیو صبا برنامه ریزی های خود را برای نوروزی شاد و رمضانی دلچسب برای مخاطبان از آذرماه ۱۴۰۱ آغاز كرده است، كه بحمدالله تاكنون تولید برنامه های نوروزی و ویژه برنامه های ماه رمضان به پایان رسیده است.
ویژه برنامه سال تحویل به نام «یك قدم تا بهار» دوشنبه ۲۹ اسفند از ساعت ۲۲ شب به تهیه كنندگی آزاده شاهرخ مهر با اجرای مهبد قناعت پیشه ، محمد رضا قلمبر و آسیه گرجی و حضور افتخاری عباس محبی به عنوان برزگتر جمع تقدیم مخاطبان می شود، این برنامه با میزبانی هنرمندان و تهیه و تدارك بخش های ویژه مبتنی بر آداب و رسوم و فرهنگ نورزی پیش از تحویل سال تا ساعت ۱:۳۰ بامداد شنوندگان را همراهی می كند.

افتخاری عنوان كرد، رادیو صبا هر روز در ایام نوروز با برنامه های زنده «دوقاف و صبابهار » همراه مخاطبان می شود، این ویژه برنامه‌ها از ۲۷ اسفند ماه به استقبال سال نو می روند.
برنامه تعاملی «دوقاف» با اجرای مجریان طناز شبكه( قلمبر و قناعت پیشه) در فضای شاد به تعاملات بهاری و نوروزی با مخاطبان می پردازد. این برنامه هرروز ساعت ۱۰ صبح راهی آنتن می‌شود.
برنامه زنده «صبا بهار» هر روز ساعت ۱۸ با بازتاب حال و هوای خوب مردم به استقبال سال نو می پردازد.
از روز سوم فروردین با شروع ماه مبارك رمضان برنامه «بهار بهار است» جایگزین این برنامه می‌شود، نام این برنامه برگرفته شده از همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت است كه با پرداختن به موضوعات ماه مبارك رمضان و نوروز لحظات افطار به یادماندنی را برای مخاطبان می سازد.

«دست دعای بهار» عنوان ویژه برنام سحرگاهی این شبكه رادیویی است، كه با همكاری رادیو فرهنگ تهیه و پخش می شود

افتخاری در ادامه گفت: برنامه «معجون» از ۲۷ اسفند با معرفی مشاغل و حرف مختلف كه در ایام تعطیلات نوروز كه پرتوان و تلاشگر مشغول خدمات رسانی به مردم هستند می پردازد. این برنامه ساعت ۱۶ به تهیه كنندگی مژگان فرزین راهی آنتن می شود.

فصل دوم برنامه «پیك نیك» نوروز امسال با توجه به اینكه مردم در ماه رمضان كمتر به سفر می‌روند با موضوع صنایع دستی همراه مخاطبان می شود، این برنامه به تهیه كنندگی امیر اكبری در قالب یك نمایش رادیویی هر روز ساعت ۱۲:۳۰ تقدیم مخاطبان می شود.

ویژه برنامه «حرف وصل» با اجرای امیرحسین مدرس به بررسی آیین و رسوم مشترك كشورهای حوزه «ایران بزرگ »كه همراه با ما نوروز باستانی را جشن می گیرند می پردازد. این برنامه به تهیه كنندگی مژگان فرزین راهی آنتن می شود.

«ویژه برنامه باغ رضوان» از روز چهارم فروردین ساعت ۱۴:۴۵ با روایت قصه های قرآنی نوروز ۱۴۰۲ در ایام ماه مبارك رمضان همراه شنوندگان می شود.

مدیر رادیو صبا «دیجی فری» را به عنوان یكی دیگر از برنامه های طنز این شبكه رادیویی معرفی كرد و گفت:این برنامه با شوخی با ترانه ها به هجو رسانه های غربی می پردازند این برنامه هر روز با اجرای و تهیه كنندگی وحید كمالی زاده ساعت ۱۵:۳۰ تقدیم مخاطبان می شود.

افتخاری در ادامه بیان كرد، تیم برنامه ساز برنامه ورزشی «شش در چهار» در ایام نوروز برنامه طنز «زیر طاقی» را تقدیم شنوندگان می كند. این برنامه با نگاهی طنز هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مرور رویدادها اخبار ورزشی سال ۱۴۰۱ می پردازد

مدیر رادیو صبا درباره برنامه های روزانه این شبكه در ایام نوروز توضیح داد، در ایام نوروز رادیو صبا برنامه های ویژه شبكه را مثل صباهنگ، صبامك و شهرفرنگ را با حال و هوای نوروزی راهی‌ آنتن می‌كند
جنگ رادیویی «شهر فرنگ» با پخش ترانه های شاد و نمایش‌هایی با موضوع بهار و نوروز هر روز ساعت ۹ تقدیم مخاطبان می شود

برنامه تعاملی «صبامك» برای ایام نوروز با انتخاب موضوعات بهاری و پرداختن به ماه مبارك رمضان با هنرمندی پیشكسوتان رادیو محمد اوزی، جواد انصافی و امیر پارسی همراه شنوندگان می شود
برنامه موسیقی محور «صباهنگ» در این ایام با پخش ترانه و تصنیف های بهاری در فضای شادتر راهی آنتن می شود

مدیر رادیو صبا در ادامه گفت: «خانم ها آقایان بهار، نوروز پشت خاكریز، آوای بهار، نغمه در نغمه و دفتر نوروز» از برنامه های تأمینی این شبكه رادیویی در نوروز ۱۴۰۲ است
«خانم ها آقایان بهار» با اجرای منصور ضابطیان هر شب ساعت ۲۰ در قالب یك مجموعه از داستان، موسیقی، ترانه و نامه های آدمهای معروف به یكدیگر پخش می‌شود
«دفتر نوروز» با اجرای امیرحسین مدرس با شعر خوانی و روایت داستان های ادبیات فارسی به تجلی نوروز در ادبیات می پردازد. این برنامه هر روز ساعت۱۳ تقدیم شنوندگان می شود
«نوروز پشت خاكریز» با روایت خاطرات شیرین نوروزی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس لحظات شیرینی را برای مخاطبان می سازد و برنامه «نغمه در نغمه» با پخش ترانه های موسیقی های محلی هر روز ساعت ۱۴ تقدیم مخاطبان رادیو صبا میشود.

رادیو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگاهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.