Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 14312
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 11 آبان 1398 - 11:46 |

پاییزی ورزشی و جذاب با رادیو

پاییزی ورزشی و جذاب با رادیو

برنامه‌های منتخب حوزه  ورزشی  فصل پاییز معاونت صدا در رادیو اعلام شد.

برنامه‌های «گلخونه »،« همیشه با ورزش »،«صبح و ورزش»،«باشگاه» از رادیو ورزش  و «نفس دوم » از رادیو سلامت به عنوان برنامه‌های منتخب ورزشی معاونت صدا در پاییز سالجاری معرفی شده‌اند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، برنامه« گلخونه »  با محوریت « ورزش در خانواده ی ایرانی ـ اسلامی » که در قالب نمایش های کوتاه با حضور کودک ( گلبند و گلچه ) ، خانواده ی جوان ( گلی خانم و آقا نشاط) و سالمند ( گل آقا و گل بانو) سعی بر آن دارد تا به اثرگذاری ورزش خانوادگی و بانوان ورزشکار در خانه به شیوه ای جذاب بپردازد.

گلِ خونه ، داستانک ، گزارش میدانی ، گفتگو با ورزشکاران و کارشناسان حرکات اصلاحی ، تغذیه و روانشناسی ، با مأموریت” برگرداندن ورزش اصولی به سبد مصرفی خانوار” در طول برنامه به سمع شنوندگان می رسد.

این برنامه در ساختار« ترکیبی-نمایشی»شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح به طور زنده  با موضوع ورزشی ـ آموزشی ـ انگیزشی به تهیه کنندگی  یوسف فرجی، گویندگی  شهریار شهریاری والهام حسینی پخش می شود.

مهم ترین و چالش برانگیز ترین موضوعاتی که می تواند در آینده دور یا نزدیک هزینه های مادی و معنوی را برای ورزش ، دولت و حتی نظام اسلامی تحمیل کند ، تجزیه و تحلیل می شود. برنامه «همیشه با ورزش» با تکیه بر نظر کارشناسان زبده و نیز دیگر صاحبان رای (موافق و مخالف) با تخصص های مرتبط ، بطور هفتگی ، ضمن رصد اهم اخبار و مطالب، موضوع هفته را انتخاب و به مشورت می گذارد. نقد و بررسی عملکرد نهاد ورزش در تمام ابعاد ساختاری و تشکیلاتی ، ارزیابی عملکرد افراد حقیقی و حقوقی ورزش ، صیانت از ساحت ارزش های انسانی و اسلامی ورزش در کنار شناسایی و تحلیل مخاطرات موجود در مسیر حرکت این نهاد را می توان هدف برنامه بشمار آورد.

این برنامه در ساختار «کلامی- پیامی » شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۳۰ به طور زنده به تهیه کنندگی  احمدرضا طاهری، گویندگی  علی اکبر ارمنده و کارشناسی خسرو والی زاده،  مازیارمهرانی  و  دکتر خانم هادوی پخش می شود.

برنامه صبحگاهی « صبح و ورزش »که ضمن ارائه آخرین اخبار و پیگیری آن، به تشویق و ترغیب مردم به ورزش همگانی می پردازد .این برنامه با بخش های متنوعی چون : تازه های خبر ، رویدادهای مهم روز ، گزارش از ورزش همگانی پارک ها و بوستان ها ، ارتباط با کارشناسان ، مسئولین و گزارشگران خبری ، آیتم های متنی ،موضوعی و مناسبتی ، طنز ، تیتر و عناوین روزنامه ها ، طراحی شده است .

این برنامه در ساختار «ترکیبی-نمایشی» با موضوع اطلاع رسانی- ورزشی، شنبه تا پنج شنبه  ساعت ۶ صبح به

تهیه کنندگی  یوسف فرجی،گویندگی  الهام حسینی وسبحان اکرامی و کارشناسی خسرو والی زاده پخش می شود.

با توجه به نقش و اهمیت باشگاه و باشگاه داری در صنعت ورزش در برنامه» باشگاه »به چگونگی ماهیت و زیر ساخت باشگاه داری با مشارکت کارشناسان پرداخت می گردد.

سر مقاله در مورد موضوع برنامه بر اساس پژوهش های دانشگاهی،مروری بر باشگاه های قدیمی ایران در دهه های گذشته و گفتگو با پیشکسوتان ، معرفی باشگاه های خارجی که دارای قدمت بالا حدوداً ۷۰ سال به بالا دارند از بخش‌های این برنامه می باشد.

«باشگاه» در ساختار «کلامی- پیامی- آوایی »پنج شنبه ها ساعت ۱۸:۳۰ به  تهیه کنندگی  احمدرضا طاهری

و کارشناسی سعید زاهدیان اصل پخش می شود.

«نفس دوم»  با هدف تغییر سبک زندگی مردم و جلوگیری از کم تحرکی و درمان و پیشگیری  از طریق ورزش و طرح باورهای غلط و اصلاح آن در حوزه ورزش است.

بازی های محلی، پس انداز، بعضی ها، لطفا چند لحظه، پرسش و پاسخ و گزارش از بخش ‌های این برنامه است.

این برنامه در ساختار «کلامی، پیامی، روایی »  پنج شنبه ها ساعت ۹:۱۰ با موضوع سبک زندگی به تهیه کنندگی  محسن کریمی و ویندگی مژگان اسدی پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.