Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 44182
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 28 شهریور 1402 - 14:26 |

پخش گفتگوی منتشر نشده از استاد مشکاتیان در رادیو فرهنگ

پخش گفتگوی منتشر نشده از استاد مشکاتیان در رادیو فرهنگ

گفتگویی منتشر نشده از زنده‌ یاد استاد پرویز مشکاتیان برای نخستین بار امروز سه شنبه ۲۸ شهریور از رادیو فرهنگ در برنامه « نیستان» پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «نیستان» با بخش های مختلف موسیقی شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
در بخش اول برنامه ندا رادمهر به مناسبت سالروز درگذشت استاد پرویز مشکاتیان آیتم ویژه ای تهیه کرده که بر اساس گفتگوی منتشر نشده وحید رستگاری با پرویز مشکاتیان است . استاد پرویز مشکاتیان آهنگساز و سنتور نواز برجسته کشورمان و یکی از بزرگترین پژوهشگران موسیقی دوران معاصر کشورمان به شمار می‌آید. او نقش بسیار مؤثری در راه یافتن شعر نیمایی به موسیقی اصیل ایرانی داشت و همچنین نوازندگان جدیدی را پرورش داد. پرویز مشکاتیان در تاریخ ۳۰ شهریور سال ۱۳۸۸ در خانه‌اش در تهران و در سن ۵۴ سالگی و در اوج شکوفایی هنری بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

در بخش دوم برنامه فرنوش تدین مستند نیستان در گذر زمان را ساخته که آغاز مستند هنرمند گرامی‌بیژن بیژنی خواهد بود. در بخش گفتگوی برنامه نیز دکتر مراتی استاد دانشکده موسیقی تهران در مورد ترمینولوژی و واژه شناسی صحبت می‌کند و این برنامه در مورد لایت موتیف خواهد بود. نگاهی به قابلیت پیانو در سب کهای موسیقی با ماندانا غفاری مدرس و نوازنده پیانو بخش دیگر این برنامه است. 

مجله رادیویی موسیقی نیستان با هدف تحلیل، بررسی و پخش موسیقی ایرانی به همراه آخرین رخدادهای این حوزه به تهیه کنندگی وحید رستگاری و فاطمه حق وردی و گویندگی مهدی محمدیان از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵:۰۰ به مدت ۶۰ دقیقه از رادیو فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.