Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35351
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 25 تیر 1401 - 21:51 |

کانال رادیویی ورزش بانوان افتتاح شد

کانال رادیویی ورزش بانوان افتتاح شد

کانال رادیویی ورزش بانوان با چهار ساعت برنامه روزانه افتتاح شد.

آیین افتتاحیه رسمی‌ کانال ورزش بانوان با حضور جمعی از مدیران و مسئولان صدا و سیما و دولت در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مراسم افتتاحیه کانال رادیویی ورزش بانوان با حضور علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی،  سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مریم کاظمی‌ پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و مهدی آذرمکان، مدیر رادیو ورزش ۲۵ تیر در استودیوی شماره یک رادیو برگزار شد.

سلامتی بانوان، سلامتی خانواده روی خط ورزش
علی بخشی‌ زاده معاون صدا در این مراسم عنوان کرد: ماه تیر برای رادیو ورزشی‌ها به یادماندنی شده‌ است. از سالگرد رادیو ورزش در هشت تیرماه که چندی پیش ۲۴ سالگی ان را جشن گرفتیم تا امروز ۲۴ تیر که شاهد افتتاح کانال ورزش بانوان هستیم.
وی با اشاره به دوره تحول در رسانه ملی آن را به راه‌اندازی کانال ورزش بانوان تعمیم داد و خاطر نشان کرد: تحول در رسانه ملی در سه محور تحول در رویکردها، تحول در محتوا مبتنی بر رویکردها و تحول در ساختارها تعریف شده‌ است که امروز ما شاهد تحقق هر سه محور در کانال ورزش هستیم.
معاون صدا توسعه و پیشرفت در نظام جمهوری اسلامی را امری مهم تلقی کرد و گفت: با فراهم‌ شدن زیرساخت‌ها و ارتقای فنی، در مقام اولین کشور اسلامی، کانال ورزش بانوان را راه‌اندازی کردیم.
بخشی‌زاده با اشاره به بستر ایرانصدا برای دریافت این کانال بیان کرد: شاید برایتان سوال باشد چرا این کانال در بستر برنامه کاربردی ایرانصدا راه افتاده است و شاید به نظر بیاید که نگاه جدی به این اتفاق نداشتیم اما با توجه به آمار مرکز تحقیقات صدا و سیما، نزدیک ۱۲ درصد از مخاطبان رادیو برنامه‌ها را از این اپلیکیشن دنبال می‌کنند.
وی ادامه داد: نگاه ما به این رویکرد این است که به واسطه توسعه زیرساخت‌ها کانال ورزش بانوان شبکه مستقلی باشد؛ کانالی زیر نظر رادیو ورزش نباشد.
معاون صدا ، تأمین سلامت و شادابی بانوان را یکی از کارکردهای رادیو ورزش دانست و گفت: بانوان سلامت نسل بعد از خود را تضمین می‌کنند و اگر سلامت باشند این روحیه شاد را به خانواده منتقل می‌کنند.
بخشی‌زاده با اشاره به اهمیت خانواده عنوان کرد: پیشرفت تربیت بدنی در خانواده شکل می‌گیرد و بانوان در تشویق نوجوانان نقش مهمی دارند و این موارد موضوعاتی بود که سازمان را به این نتیجه رساند که کاری اساسی در حوزه سلامت خانواده انجام دهد.
وی در ادامه بیان کرد: همه عوامل این شبکه خانم‌ هستند. سعی شده مدیران، تهیه کنندگان، مدیران گروه، گزارشگران و… همه از بانوان باشند. نگاه ما مبتنی بر استفاده از این ظرفیت بود. ظرفیتی که باید شناسایی شود. با همین دیدگاه به سراغ استان‌‌ها خواهیم رفت چرا که اکنون در استان‌ها بانوان توانمندی داریم که باید شناسایی شوند و از توانایی‌شان استفاده شود.
معاون صدا، مطالبات خود را از مدیران این کانال با این جزئیات بیان کرد: اولین گام برای ما انتخاب مدیر کانال بود که با حضور یکی از مجریان و برنامه‌سازان رادیو ورزش که به این فضا احاطه و دانش کامل دارد ما به انتخابی درست رسیدیم.
بخشی‌زاده، وجود نیروی انسانی معتقد و علاقه‌مند به ورزش را یکی از ارکان این شبکه دانست و گفت: انتخاب نیروهای کارامد امر درستی است که در این کانال رخ داده‌ است و نکته مهم دیگر این است که این نیرو باید مدام در حال آموزش و به‌روز رسانی باشد چرا که آموزش مستمر تنها مسیری است که پایان ندارد و ما برای آن حد و پایانی قائل نیستیم.
وی محتوای برنامه‌‌ها را با بسته‌بندی زیبا از دیگر مطالبات خود از این کانال عنوان کرد و افزود: پنجمین مطالبه من استفاده کامل از فناوری‌های روز برای جذب مخاطب است که با توجه به زیر ساخت‌های سازمان این اتفاق نیز با موفقیت رخ خواهد داد.
معاون صدا در بخشی دیگر به اهمیت جدول پخش برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: مدیر رسانه یعنی مدیر جدول پخش. مدیر توانمند باید به جدول پخش و آنونس برنامه‌هایش تسلط کامل داشته‌ باشد . نباید مخاطب را سردرگم کند و باید از این دو استفاده کند تا مخاطب را با قلاب کنداکتور نگه دارد. اگر قبل از کنداکتور آنونس و تیزر نباشد مخاطب برنامه را پیدا نمی‌کند پس مخاطب باید با آنونس احاطه شود.
بخشی‌زاده با اشاره به تخصصی بودن شبکه رادیویی ورزش اعلام کرد که در تمام نظرسنجی‌ها شبکه ورزش همیشه در میان شبکه‌های تخصصی پرمخاطب بوده است.

وی به تولیدات رادیو ورزش اشاره و بیان کرد: شبکه ورزش اکنون در هفته بیش از ۱۰ هزار برنامه تولید می‌کند و شاید خیلی از مسابقات را هم نمی‌تواند پوشش دهد پس هنوز ظرفیت گسترش دارد.
معاون صدا با اشاره به چند نکته تصریح کرد: یک مساله این است که اتاق فکر و شورای مشورتی نه فقط برای شبکه که برای هر برنامه و گروه داشته باشید. همچنین به ریتم و موضوعات انتخابی توجه ویژه کنید.
بخشی‌ زاده توجه به استعدادهای برنامه‌سازی از میان نسل جوان را یکی دیگر از توصیه‌های خود به دست‌ اندرکاران کانال ورزش برشمرد و گفت: توجه به چهره‌های ورزشی جوان و نوجوان باید در دستور کار شما قرار بگیرد. در این میان همراهی با پویش‌های اجتماعی هم به این کانال قوت و اعتبار می‌بخشد. ما نیز قول می‌دهیم برای شبکه ورزش و این کانال تخصصی کم نگذاریم و همراه شما باشیم.

ترسیم مسیر درست در ورزش بانوان
سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دیگر سخنران این مراسم بود. وی با یاداوری خاطراتش از روزهای راه‌اندازی رادیو ورزش گفت: آن روزها خوشحالی جامعه ورزش از این اتفاق را به خوبی به یاد دارم و امروز نیز بسیار خرسندیم که کانال رادیویی ورزش بانوان در آستانه فعالیت ‌است.
وی افزود: رویدادی که امروز برگزار می‌شود بسیار مهم است و تا انجا که می‌توانیم و امکان دارد باید به ان ظرفیت رسانه‌ای بدهیم چرا که این اتفاق در سطح جهانی هم اهمیت دارد.
وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: ما آرمان‌ها و ارزش‌هایی داریم که برای رسیدن به آن‌ها نیاز داریم به یکدیگر کمک کنیم. باید اولویت‌ها برایمان همین ارزش‌ها و پایبندی به همین اتفاقات باشد. توجه ویژه به عفاف و حجاب در ورزش از همین جمله است که باید فرهنگسازی آن را در رادیو ورزش انجام دهیم.
سجادی در بخش دیگر بیان کرد: کار در رادیو خیلی سخت است و کار عاشقانه می‌خواهد دوستانی که در رسانه دستی بر آتش دارند فکر می‌کنند و می‌نویسند، زحمت می‌کشند و به جزئیات می‌پردازند اما به تصویر کشیدن فوتبال یا مسابقات ژیمناستیک و دو میدانی خانم‌ها خیلی کار سختی است و اشراف تاکتیکی و تکنیکی می‌خواهد. امیدواریم همین گام‌های مهم را برای ورزش بانوان برداریم و آنچه حق مطلب است ادا شود.
وی در ادامه یادآور شد: امیدوارم ما هم به نحوی برنامه‌ریزی کنیم و در خدمت بانوان و نوجوانان باشیم که از رسانه ملی کم نیاوریم و پا به پای این رسانه حرکت کنیم. به هر حال کار اجرایی همراه با فراز و نشیب است ما نیز امیدواریم بتوانیم به خوبی پاسخ دهیم و شفاف سازی کنیم.
وزیر ورزش با اشاره به رسالت این کانال تصریح کرد: خیلی از خانواده‌ها دوست دارند دختران نوجوان شان ورزش کند و در این مسیر به موفقیت‌هایی برسد. این کانال مسیر درستی را برای آن‌ها ترسیم می‌کند. امیدواریم بخشی از این اطلاع رسانی و فرهنگسازی از طریق رسانه ملی و کانال ورزش بانوان صورت بگیرد.
سجادی همچنین عنوان کرد: زمانی اخبار ورزشی بانوان که از تلویزیون پخش می‌شد فقط یک عکس ثابت پخش می‌شد که مورد انتقاد هم قرار می‌گرفت. الان در رشته‌هایی که قابلیت حضور داریم حجاب استاندارد هم داریم.

برنامه‌سازی به‌دور از محدودیت‌های تصویری
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با قدردانی از راه‌اندازی کانال ورزش بانوان گفت: امیدوارم این کانال صدای زنان را به گوش هموطنان ما برساند. زنان سربازان گمنامی هستند که در عرصه‌های بین المللی در حد یک خبر هم جایگاهی ندارند و این کانال امکان رسیدن صدای آنان را فراهم می‌کند.
وی افزود: این کانال به‌دور از محدودیت‌های تصویری می‌تواند اخبار و رویدادهای ورزشی را پوشش دهد و این امکان بسیار مهم است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت ورزش بانوان در دولت سیزدهم گفت: ورزش بانوان در دو بخش همگانی و قهرمانی برای ما اهمیت دارد و در همه سفرهای استانی توجه ویژه‌ای به فراهم شدن زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان می‌شود.
خزعلی ورزش برای بانوان را تأمین غذای روح و جسم دانست و افزود: ورزش بانوان در مسیر سلامتی آن‌ها اهمیت دارد. ورزش با جلوگیری از پوکی استخوان، سبب تقویت آن می‌شود و در مسیر باروری و فرزندآوری زنان نیز مؤثر است.
وی اظهار امیدواری کرد: که با این کانال مسیر ورزش همگانی برای زنان در جامعه خصوصا استان‌‌های محروم هموار شود و زنان علاقه‌مند به ورزش افزایش یابند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: در ورزش فوتبال نیز کارهایی برای خانم‌ها انجام شده تا آنان نیز فرصت حضور در این عرصه ورزشی را داشته باشند.
خزعلی در پایان خطاب به دست‌اندرکاران کانال ورزش بانوان گفت: شما با این کار نمونه‌ای از حضور فعال زنان در جامعه را ارائه کردید که می‌تواند الگوی زن مسلمان و موفق را به سایر کشورها معرفی کند.

ظرفیتی فراتر از چند برنامه ورزشی
مهدی آذرمکان، مدیر رادیو ورزش نیز ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح کانال رادیویی ورزش بانوان افزود: امروز روزی بزرگ و روز به تحقق پیوستن آرزوی دیرینه بسیاری از بانوان ورزشکار است.
او ادامه داد: ظرفیت ورزش بانوان، ظرفیت بی بدیلی بود که ساخت یک یا دو برنامه در رادیو ورزش نمی توانست پاسخگوی آن باشد و از این رو با پشتیبانی رادیو ورزش و برنامه کاربردی ایرانصدا، تصمیم به افتتاح کانالی رادیویی مختص ورزش بانوان گرفته شد.
وی افزود: کانالی که از امروز روزانه با ۴ ساعت برنامه افتتاح می‌شود به مرور با برنامه‌های متنوع ساعات پخشش افزایش خواهد یافت. امیدواریم روزی شاهد ۲۴ ساعته شدن کانال رادیویی ورزش بانوان باشیم.

گفتنی است در این برنامه از خانواده شهید مدافع حرم و ورزشکار جواد الله کرم قدردانی شد. قدردانی از خبرنگاران ورزشی رسانه‌های تصویری و مکتوب پایان بخش این برنامه بود.

کانال رادیویی ورزش بانوان که بر روی موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز شنیده می‌شود با رویکرد توجه به عملکرد بانوان ورزشکار در میادین داخلی و بین‌المللی، پخش اخبار مسابقات ورزشی و معرفی قهرمانان به مردم و مطالبه‌گری در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی راه‌ اندازی شده است. برنامه‌های تولیدی مختلف، پرداختن به حوزه پزشکی و ورزشی، مستنداتی از زندگی قهرمانان و پخش زنده مسابقات ورزشی بانوان از جمله بخش‌های متنوع این کانال رادیویی است.
کانال رادیویی، ورزش بانوان بر روی موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز از امروز شنیده می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.