Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 36313
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 شهریور 1401 - 11:31 |

کتاب «زلال» در « کتاب هفته» رادیو فرهنگ

کتاب «زلال» در « کتاب هفته» رادیو فرهنگ

شنوندگان رادیو فرهنگ از دوشنبه ۲۱ شهریور تا پایان ‌هفته مهمان شنیدن کتاب «زلال » شده اند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «زلال» روایت زندگی شهیدی که امام زمان را می‌دید،در برنامه »کتاب هفته» معرفی و خوانده  می‌شود
کتاب «زلال» تألیف لیلا محمدی،نگاهی موشکافانه به زندگی شهیدسیدرضا پورموسوی دارد و با زبانی مستندگونه زوایای مختلف زندگی این شهید را مورد بررسی قرار داده،است.
این برنامه روایت مستند زندگی عارف شهید «سیدرضا پور موسوی» است که توفیق تشرف و استفاده مکرر از محضر امام عصر(عج) را داشته و بخشی از آنچه برایش رخ داده، در جزوه‌ای نوشته و براساس دست‌نوشته‌های خود شهید بوده که بعد از شهادتش آشکار شده و نویسنده با بضاعت اندک خود آن را در قالب خاطره – داستان به تصویر کشیده ‌ودر این برنامه خوانده شده است. بن‌مایه این‌کتاب بر اساس همان دستنوشته‌هاست.
شهید سیدرضا پورموسوی در بیستم بهمن‌ماه ۱۳۴۵ شمسی در شهر دزفول به دنیا آمد. کودکی‌اش در جلسات قرآن و نوجوانیش در آموزش‌ها و اردوهای بسیج نوجوانان گذشت. سیدرضا در همان ایام نوجوانی واله و شیدای امام عصر(عج) می‌شود و برای وصال یار، طی طریق می‌کند. با شروع جنگ تحمیلی به جبهه می‌رود. ابتدا به‌عنوان امدادگر و بعد از آن تا زمان شهادت در عملیات والفجر ۱۰ در ارتفاع ریشن به تاریخ سوم فروردین ۱۳۶۷، همزمان با سالروز تولد حضرت عباس، دیده‌بان لشکر هفت ولی‌عصر(عج) بود و در نهایت به آرزوی خود در دیدار دلدار می‌رسد. «سیدرضا» بر طبق سنت «آنکه را اسرار حق آموختند، قفل کردند و دهانش دوختند» مهر سکوت روی لب می‌زند و از این دیدارها حرفی به میان نمی‌آورد. او نهایتاً در سوم فروردین ماه ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در سن ۲۲ سالگی آسمانی می‌شود.
اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. پس از شهادت دستنوشته‌هایی از او یافت می‌شود که پرده از اسراری شگفت، عجیب و تکان‌دهنده برمی‌دارد. پرده از ارتباط با سید و آقای غایبش، همان آقایی که خبر شهادت را قبلاً به او ابلاغ کرده است.
«کتاب هفته»عنوان برنامه ای تولیدی از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هرشب ساعت ۲۳:۳۰ پخش میشود.
برنامه «کتاب هفته» از  دوشنبه ۲۱ شهریور تا پنج‌شنبه ۲۴ شهریورماه هرشب با کتاب «زلال»همراه شنوندگان  رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و‌موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتزاست.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.