Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 11507
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 09 تیر 1398 - 0:14 |

گاف بزرگ خانم مجری حین اعلام خبر مرگ چهره مطرح سیاسی+ فیلم

گاف بزرگ خانم مجری حین اعلام خبر مرگ چهره مطرح سیاسی+ فیلم

مجری زن سرشناس هنگام اعلام خبر مرگ یک چهره سیاسی مشهور دچار اشتباه عجیبی شد.

مرگ رئیس‌جمهوری‪ ‬سابق بیشتر کشور‌‌های جهان معمولا در صدر خبر‌های داخلی قرار می‌گیرد اما این موضوع انگار در مصر‪ ‬با مرگ‪ ‬محمد مرسی در جلسهٔ محاکمه به اتهام جاسوسی در دادگاه صدق نمی‌کند.

خبر فوت ناگهانی محمد مرسی انعکاس چندانی در رسانه‌ها پیدا نکرد، اما به دلیل دیگری خبرساز شد‪
‬.
‪ ‬
پوشش خبر مرگ او در همه رسانه‌ها محدود بود، فقط ۴۲ کلمه (به عربی)، هم در رسانه‌های مکتوب و هم در رادیو و تلویزیون‪:”‬محمد مرسی، دیروز، در جلسهٔ دادگاهش که به اتهام جاسوسی بود، درگذشت. متوفی از قاضی اجازهٔ صحبت خواست و دادگاه به او اجازه داد. پس از ختم جلسه، او بیهوش شد و درگذشت. جسد او به بیمارستان منتقل شد و اقدامات لازم انجام شد‪
‬.

گاف گویندهٔ مصری، ناخواسته توجه همه را به شباهت تمام گزارش‌های موجود در شبکه‌ها و رسانه‌ها در مورد این موضوع برانگیخت.
‪ ‬
نوحا درویش، گویندهٔ اخبار ویژهٔ تلویزیون مصر، در حالی که از روی دستگاه اتوکیو، خبر‌ها را می‌خواند، خبر را با این جمله به پایان رساند: “این مطلب با سامسونگ ارسال شده است.

کاملاُ مشخص بود که متوجه اشتباهش شده است، چون چند لحظه گیج و خجالت‌زده مکث کرد و سپس خبر‌ها را ادامه داد. بنا به گزارش وبسایت مخالف دولت “ماذا مصر”، این گزارش به صورت یکسان از طرف یک “نهاد دولتی مصر” از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ به همهٔ رسانه‌ها ارسال شده است‪.‬در این وبسایت با اشاره به منبع ناشناس، آمده است: “دستورالعمل این بود که اهمیت چندانی به مرگ مرسی داده نشود و به جای اینکه آن را در صفحهٔ اول رسانه‌ها کار کنند، به صفحات داخلی رسانه‌ها برود.
‪ ‬
تلویزیون اکسترا نیوز، که یک شرکت سهامی خصوصی است بنا به اظهار “ماذا مصر” ارتباط‌هایی با سازمان‌های اطلاعاتی مصر دارد‪.‬بی‌بی‌سی تاکنون نتوانسته است در این زمینه با مقامات مصری تماس بگیرد و واکنش آنها را دریافت کند.

 

| منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.