Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 36303
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 20 شهریور 1401 - 14:53 |

گرامیداشت روز سینما در رادیو صبا

گرامیداشت روز سینما در رادیو صبا

رادیو صبا به مناسبت روز ملی سینما برنامه‌های متنوعی راهی آنتن می كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، این شبكه رادیویی به مناسبت روز سینما در برنامه های مختلف «صبح صبا، دوراهی، به وقت زندگی و دفتر تابستان» به گرامیداشت این روز می پردازد.
شاید به سینما در ابتدای پیدایشش به عنوان یك پدیده صنعتی نگاه می‌شد، اما به مرور زمان وجه هنری آن بیشتر به چشم آمد و در طول سال‌هایی كه از حیات آن می‌گذرد نیز این مسئله بیش از پیش پررنگ‌تر شد.
نامگذاری ۲۱ شهریور ماه در تقویم به عنوان روز ملی سینما، اما اتفاق مهمی بود كه به زعم بسیاری از اهالی سینما و هنرمندان باعث می‌شود تا این هنر به فراموشی سپرده نشود.
مجله صبحگاهی «صبح صبا» با نگاهی طنز و انتخاب عنوان موضوع سینما به گرامیداشت این روز می پردازد این برنامه با طرح سوال با موضوع سینما شنوندگان را به چالش می كشد.
این برنامه هر روز ساعت۶:۱۵ به تهیه كنندگی آزاده شاهرخ مهر و اجرای مهبد قناعت پیشه از رادیو صبا پخش می شود.
برنامه «دوراهی» در قالب مسابقه با طرح سوالات دو گزینه ای درباره فیلمبرداری به گرامیداشت روز سینما می پردازد، این برنامه هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از شنبه تا چهارشنبه به تهیه‌كنندگی رضا عزتی و اجرای مهدی پر، از رادیو صبا پخش می شود.
. برنامه خانواده محور «به وقت زندگی» با پرداختن به موضوع جایگاه سینما در سبد فرهنگی خانواده و تاثیر متقابل سینما و جامعه در قالب نمایش به گرامیداشت روز سینما می پردازد. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه به تهیه كنندگی آزاده شاهرخ مهر راهی آنتن صبا می شود.
برنامه ادبی «دفتر تابستان» به تهیه‌كنندگی مژگان فرزین روز سه شنبه با كلید واژه بیا بریم تماشا به روایت داستان ها و قصه هایی با موضوع تماشای فیلم سینمایی می پردازد. این برنامه از شنبه تا چهارشنبه با اجرای امیرحسین مدرس تقدیم مخاطبان می شود. رایو صبا را روی موج اف ام ردیف ۱۰۵,۵ مگا هرتز بشنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.