Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 34662
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 09 خرداد 1401 - 11:20 |
پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش:

گزارشگر ورزشی باید صدای خاص و شنونده‌پسند داشته باشد

گزارشگر ورزشی باید صدای خاص و شنونده‌پسند داشته باشد

اکبر ارمنده گوینده، گزارشگر ورزشی و پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش درخصوص ویژگی‌های گزارشگران ورزشی و شرکت‌کنندگان جشنواره “صدای ورزش” مطالبی را مطرح کرد.

به گزارش هنرصدا، اکبر آرمنده گوینده، گزارشگر ورزشی و پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش در خصوص بخش اصلی جشنواره ملی “صدای ورزش” و ویژگی‌های گزارشگران ورزشی اظهار داشت: گزارشگر ورزشی باید دارای صدای خاص و شنونده‌پسند باشد. اگر این فاکتور لازم در حرفه گزارشگری به ویژه در رادیو را نداشته باشد چه خوب است که وارد این حرفه نشود. اطلاعات او باید در رشته‌ای که انتخاب می‌کند، لازم و کامل باشد. این امر با مطالعه به روز و مستمر محقق می‌شود.

وی گفت: گزارشگر ورزشی بدون حضور در کلاس‌های ویژه گزارشگری و آموزش در این حرفه موفق نخواهد شد. البته در خصوص برخی از افراد استثنائاتی هم وجود دارد. گزارشگری به عنوان یک تخصص مطرح واز آن یاد می‌شود ولی باید بدانیم که این حرفه را صرفا برای امرار معاش در نظر نگیریم و عشق و علاقه در آن مطرح است.

گوینده پیشکسوت رادیو ورزش با اشاره به سطح گزارشگران ورزشی در سایر استان‌ها بیان کرد: متاسفانه در استان‌ها خیلی به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود و از هر صدا و هر دانشی برای این کار استفاده شده که این موضوع منجر به آسیب در این حرفه می‌شود. این نکته هم حائز اهمیت است که گاهی صداهایی را می‌شنویم که اگر روی آنان کار شود قطعا نتیجه بخش خواهد بود. ولی به طور کلی موفقیتی که شایسته این حرفه باشد تاکنون حاصل نشده است.

اکبر ارمنده در پایان درباره برگزاری اینگونه جشنواره‌ها در سطوح ملی تصریح کرد: از بین علاقه‌مندان به هنر گزارشگری باید تست‌هایی گرفته شود و افراد مستعد و توانمند را انتخاب کرد. همچنین با تشکیل کلاس‌های تخصصی گزارشگری، از بین آنان، افراد نمونه و نخبه را انتخاب و به سمت این حرفه سوق داد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.