Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45118
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 07 آبان 1402 - 12:40 |

گپی با دایره‌المعارف سوزن‌دوزی ایران در رادیو فرهنگ

گپی با دایره‌المعارف سوزن‌دوزی ایران در رادیو فرهنگ

برنامه «ایراندخت» یکشنبه ۷ آبان ماه میزبان نرجس خاتون فیروزی، پژوهشگر و استاد و پیشکسوت سوزن دوزی و مجموعه دار سوزن دوزی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «ایراندخت» امروز یکی از بانوان موفق کشورمان از فعالیت های خود می‌گوید و «مریم قاسمی» تهیه کننده و گوینده این برنامه با نرجس خاتون فیروزی، پژوهشگر و استاد و پیشکسوت سوزن دوزی و مجموعه دار سوزن دوزی گفتگو می‌شود.

نرجس‌خاتون فیروزی از چهره‌های پیشکسوت عرصه دوخت‌های سنتی در ایران متولد ۱۳۳۴ در شهرستان فسا استان فارس است. او از ۵۰ سال پیش شروع به کسب مهارت در زمینه طراحی و دوخت‌های سنتی کرده، تحقیق و پژوهش را نیز در دستور کار قرار داده و امروز دارای دیواری از ۲۰۰ تابلو است که هر کدام یکی از سوزن‌دوزی‌های ایرانی را نشان می‌دهد و در میان دوستان و شاگردان به دیوار دایره‌المعارف سوزن‌دوزی ایران معروف است.

در این برنامه علاوه بر معرفی بانوان موفق بخش از زندگی فردی و اجتماعی و چگونگی فعالیت در نقش های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد. علاقه مندان برای آشنایی با بانوان فعال و اثرگذار ایرانی می توانند برنامه «ایراندخت» را ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه  به تهیه کنندگی مریم قاسمی روی موج اف ام ردیف۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.