Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 39150
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 01 بهمن 1401 - 11:11 |

اهمیت آگاهی نسل جوان از مقوله سواد رسانه ای در رادیو ایران

اهمیت آگاهی نسل جوان از مقوله سواد رسانه ای در رادیو ایران

برنامه «ایران امروز» شنبه اول بهمن در ادامه مبحث سواد رسانه ای با حضور صاحب نظران این حوزه از ضرورت آگاهی نسل جوان از سواد رسانه ای می‌گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سواد رسانه ای نیاز ضروری جامعه ی جوان است و آشنایی علمی‌ با کارکردهای ماهواره، تلفن همراه، بازی‌های رایانه ای و… از جمله مباحث مهم این مقوله است.

بدون شک نمی‌توان مقابل گرایش جوانان به تکنولوژی‌های ارتباطی ایستاد، اما می‌توان سواد رسانه‌ای مخاطبان را همزمان افزایش داد و کاربران را بیشتر با مزایا و معایب این وسایل آشنا کرد. از کارکردهای منفی گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی گریز از اجتماع و فردگرایی در بین جوانان است.

از همین رو در ادامه مباحث مطرح شده در برنامه «ایران امروز» شنبه اول بهمن با حضور معصومه نصیری دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو ایران و مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای و دکتر صالح اسکندری دکترای علوم سیاسی و روزنامه نگار پیرامون اهمیت آگاهی هرچه بیشتر نسل جوان از مقوله سواد رسانه ای بحث و تبادل نظر می‌کنند.

گفتنی است «ایران امروز» شنبه‌ها به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری و با اجرای علی مسعودی ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.