Sunday, 12 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 5 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33016
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 12 اسفند 1400 - 11:21 |

بررسی اهمیت درختکاری در «زیست بوم» رادیو فرهنگ

بررسی اهمیت درختکاری در «زیست بوم» رادیو فرهنگ

برنامه «زیست بوم» در آستانه روز درختکاری از فرهنگ درختکاری و اهمیت آن در حفظ محیط زیست می گوید.

روز درخت‌کاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. در ایران، ۱۵ اسفندماه هر سال روز درختکاری نام گذاری شده است، رادیو فرهنگ نیز در برنامه «زیست بوم» جمعه ۱۳ اسفند ماه به همین مناسبت به موضوع اهمیت درختکاری و نقش درختان در زندگی و حفظ حیات انسان، می پردازد.

این برنامه از جمله برنامه‌های رادیو فرهنگ است که نگاهی ویژه به طبیعت دارد در برنامه این هفته مهدی شریفی و ساناز صنایع گلدوز به عنوان کارشناسان برنامه درباره اهمیت درختکاری و نقش درختان در زندگی و حفظ حیات انسان مطالبی را بیان می‌کنند .
درخت نماد حیات و زندگی است و رمز باروری و پایان ناپذیری است که در ادبیات ایران جایگاه ویژه ای دارد از سویی دیگر در کشورمان ایران برای حفظ محیط زیست همه ساله در هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۲ اسفند فرهنگ درختکاری در میان مردم این سرزمین نهادینه شده است.
بر همین اساس این‌هفته در برنامه « زیست بوم» ضمن تحلیل و بررسی وضعیت درختان و منابع طبیعی کشور، به روز درختکاری و اهمیت آن در حفظ حیات انسان ، ارتقاء پوشش حفاظتی، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، مدیریت بهره برداری از منابع پرداخته می شود .
یکی دیگر از بخش های این برنامه همراهی با گزارشگر رادیو فرهنگ سمیه نجفی است که در بخش گزارشی برنامه، نگاهی به اهمیت درختکاری از نگاه مردم دارد.
برنامه « زیست بوم» جمعه ها ساعت ۸:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.