Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33020
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 12 اسفند 1400 - 11:37 |

تحلیل آثار ترومن کاپوتی در «هزار توی داستان» رادیو نمایش

تحلیل آثار ترومن کاپوتی در «هزار توی داستان» رادیو نمایش

رادیو نمایش امشب در برنامه “هزار توی داستان” به تحلیل و بررسی آثار “ترومن کاپوتی” می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش،”ترومن کاپوتی” ،  نویسنده ای است که از کودکی می نوشت و اولین اثرش در نوزده سالگی منتشر شد. او نوشتن را با داستان کوتاه  که یکی از دشوارترین و قانونمند ترین فرم نوشتن می داند آغاز کرد و  با همان اولین تجربه هایش در نوشتن داستان کوتاه توانست چندین جایزه معتبر از جمله جایزه ا.هنری را به دست آورد.

کاپوتی با نوشتن رمان تحسین برانگیز صبحانه در تیفانی که بعدها فیلمی موفق هم بر اساس آن ساخته شد به شهرت چشم گیری دست پیدا کرد. اما آنچه  ترومن کاپوتی را به  جایگاهِ یکی از استادان بزرگ ادبیاتِ جهان رساند رمان “در کمال خونسردی” بود. او بر اساس یک گزارش واقعی قتل ، چندین سال به کاوش و تحقیق پرداخت و داستانی تنظیم کرد که ترکیبی جذاب ونوآور از شگردهای داستان‌نویسی و روزنامه‌نگاری بود. نتیجه اثرش یکی از درخشان‌ترین رمان‌های همه اعصارِ تاریخِ ادبیاتِ است که امروزه از استانداردهای سبک ادبی جدیدی به نام «رمان غیرداستانی یا مستند» به شمار می رود.

پنجشنبه ۱۲ اسفند، ساعت ۲۱ در برنامه “هزارتوی داستان” بهناز بستاندوست داستان «میریام» را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه دکتر کیهان بهمنی به «تحلیل و بررسی» آثار کاپوتی خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.