Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 31124
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 17 آذر 1400 - 11:44 |

تحلیل آثار کرت ونه گات در«هزار توی داستان» رادیو

تحلیل آثار کرت ونه گات در«هزار توی داستان» رادیو

این هفته در برنامه «هزار توی داستان» رادیو نمایش، آثار کرت ونه گات نویسنده ی آمریکایی آلمانی تبار مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، آثار ونه گات در دهه های شصت و هفتاد میلادی او را به نمادی ادبی تبدیل کرد. او با به وجود آوردن ترکیبی هنرمندانه از داستان های علمی تخیلی، فلسفه و البته طنز در آثارش، علاوه بر پرداختن به تم های متافیزیکی، آسیب های ناشی از فرهنگ مصرف گرایی و یا تخریب محیط زیست را نیز به تصویر می کشید.

ونه گات برآمده از دل جنگ،تاثیرگذارترین رمان ضدجنگ «سلاخ خانه شماره پنج» را بر پایه تجربه هول انگیز خودش درجنگ برای جهانیان به یادگار گذاشت.

آثار او در جهان هایی عجیب و متفاوت می گذشتند و پر از تصاویری واژگون و وهم آلود و شخصیت هایی با نژادهای مختلف و متفاوت بودند. این نویسنده ی آمریکایی با استفاده از تخیل نامحدود خود، جهانی کامل را با تمام جزئیات ریز و درشت آن در داستان هایش می آفرید.

پنجشنبه ۱۸ آذر و بازپخش دوشنبه ۲۲ آذرساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «هریسن برگرن» نوشته کرت ونه گات را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه نویسنده را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.