Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 45698
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 05 آذر 1402 - 15:32 |

تدارک رادیو ایران برای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

تدارک رادیو ایران برای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)

رادیو ایران ویژه برنامه های مختلفی را برای ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش هنرصدا، به روایتی سیزدهم جمادی الاول، شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهاست، به همین مناسبت رادیو ایران ویژه برنامه های مختلفی را به شرح زیر تقدیم می كند.

«باغ ارغوان» با نگاهی مذهبی، موسیقی ها و نواهای آیینی را روزهای ۵ و ۶ آذر ماه با اجرای مریم نشیبا و به تهیه كنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت ۱۵:۰۰ پخش می كند.

«خانه دوست اینجاست» در همان تاریخ ها، با موضوع ویژگی های اخلاقی آن حضرت در زندگی و با الگو قرار دادن سبك زندگی حضرت زهرا(س) به تهیه كنندگی زینب برومند و با اجرای حمیدرضا رضایی و حضور حجت‌الاسلام محسن محسن زاده ساعت ۱۷:۵۰ پخش می شود.

«خورشید نامه» بسته صوتی معارفی سخنرانی محور است، در خصوص فضایل حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها كه در شب شهادت ایشان ساعت ۲۲:۰۰ تقدیم می شود.

«نوبت نوا» سوگواره ای است با مضمون روضه های صدیقه كبری سلام الله علیها و ذكر رنج های ایشان، این برنامه نیز ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن می رود.

«نور وآیینه» درس هایی از عبادات حضرت زهرا (س) و شخصیت ایشان است كه ساعت۲۳:۳۰ پخش می شود.

«راه شب» دوشنبه بامداد، نیز به تهیه كنندگی احسان زارع در بخش های مختلف به موضوع شهادت بانوی دو عالم اشاره می كند. «راه شب» هر بامداد ساعت ۰۰:۳۰ پخش می شود.

«حرفی از نام تو»، مستندی است در خصوص اولین موسس حوزه علمیه خواهران در اصفهان كه ساعت ۰۳:۰۰ دوشنبه ۶ آذر، به روی آنتن می رود.

برنامه صبح گاهی «سلام صبح بخیر» كه از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۱۵ روانه آنتن می شود، دوشنبه ۶ آذر، همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه كبری(س) به این موضوع می پردازد. «سلام صبح بخیر» این هفته به تهیه كنندگی حسین معصومی و اجرای آرش احمدی، تقدیم مخاطبان رادیو ایران می شود.

برنامه «خانه و خانواده» نیز در این روز با محوریت مهر و محبت در خانواده و بین همسران با الگو پذیری سبك زندگی فاطمی به تهیه كنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه آل عباس ساعت ۹:۰۰ به روی آنتن می رود.

برنامه اذانگاهی «به افق آفتاب» نیز در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با تكیه بر حدیثی كه همیشه در خدمت مادر و پای بند او باش، چون بهشت زیر پای مادران است؛ و نتیجه آن نعمت های بهشتی خواهد بود ،با حضور حجت‌الاسلام محمد پویا و به تهیه كنندگی عبدالله علایی ساعت ۱۱:۲۵ پخش می شود.

و «اشكی بر آستان زهرا» پخش مداحی است كه دوشنبه ۶ آذر، ساعت ۲۰:۰۰ از موج اف ام ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۵۸ كیلوهرتز از رادیو ایران پخش می شود.

هنرصدا فرارسیدن ایام شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت می گوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.