Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 44176
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان تاریخ انتشار : 28 شهریور 1402 - 13:01 |

تقویت عادت خواندن برای نوجوانان در «كتاب دوست» رادیو جوان

تقویت عادت خواندن برای نوجوانان در «كتاب دوست» رادیو جوان

شهبندی گفت: این برنامه با ارائه نكات و تحلیل‌های ادبی، جوانان را به خواندن و بهره‌وری از آثار ادبی تشویق می‌كند و نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ادبی در جامعه دارد.

فاطمه شهبندی تهیه كننده برنامه «كتاب دوست» رادیو جوان درباره این برنامه رادیویی اظهار كرد: این برنامه با افتخار كتاب‌هایی را معرفی می‌كند كه به خصوص برای نوجوانان نوشته شده‌اند. این برنامه، علاوه بر معرفی كتاب، به قسمتی از خوانش آنها می پردازد و نویسنده را نیز به مخاطبان معرفی می‌كند.

وی ادامه داد: با هدف ترویج فرهنگ خواندن در بین جوانان و الهام بخشیدن به آنها برای خواندن؛ «كتاب‌دوست» رادیو جوان توانسته است طی هفته‌های پخش خود با معرفی اثرهای متنوع و جذاب، استقبال خوبی از جوانان در همه‌ی سنین را به دست آورد. این برنامه با ارائه‌ی یك فضای مفید و سرشار از داستان‌ها و دانستنی‌های جالب، جوانان را به دنیای كتاب و ادبیات فارسی نزدیكتر می‌كند و آنها را در مسیری پر از ماجراها و عشق به خواندن همراهی می‌كند.

این تهیه كننده رادیویی ادامه داد: برنامه «كتاب‌دوست» هر هفته به بررسی و معرفی یك كتاب جذاب می‌پردازد و به عنوان یك راهنمای قدرتمند، جوانان را در انتخاب كتاب‌های مناسب و مفید همراهی می‌كند. از رمان‌های ماجراجویی و علمی تخیلی تا داستان‌های كلاسیك و شعرهای زیبا و همچنین “كتاب‌دوست” تنوع و غنای ادبی را به جوانان ارائه می‌دهد.

وی افزود: با تلاش فراوان، برنامه “كتاب‌دوست” توانسته است با جذابیت و انگیزشی كه به خواندن می‌بخشد، عادت خواندن را در جوانان تقویت كند و آنها را به دنیای نامحدود دانش و خلاقیت هدایت كند و با ارائه نكات و تحلیل‌های ادبی، به جوانان كمك می‌كند از آثاری كه معرفی می‌شوند، استفاده بهینه ببرند و درك عمیق‌تری از مفهوم‌ها و ایده‌های مطرح شده در آنها داشته باشند.

فاطمه شهبندی در پایان خاطرنشان كرد: “كتاب‌دوست” رادیو جوان با روحیه‌ی سازنده و پویایی كه به ارمغان می‌آورد، در راستای بهبود فرهنگ خواندن در جامعه جوانان ایران تلاش می‌ كند و همچنین نوجوانان را به خلاقیت و تولید محتوا تشویق می كند و با معرفی كتاب‌های متنوع و جذاب، خواندن را به یك تجربه‌ی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش برای جوانان تبدیل می‌كند و نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ادبی و شعر فارسی در جامعه دارد.

برنامه رادیویی «كتاب دوست» با سردبیری فاطمه یزدان دوست، تهیه‌كنندگی فاطمه شهبندی و گویندگی فاطمه یزدان‌دوست، هر هفته در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ساعت ۱۴:۱۵ روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبكه رادیویی جوان پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.