Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 33013
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ورزش تاریخ انتشار : 12 اسفند 1400 - 19:19 |

سفر به ارواح سنگی همراه با «گردش و ورزش» رادیو

سفر به ارواح سنگی همراه با «گردش و ورزش» رادیو

برنامه «گردش و ورزش» رادیو ورزش در برنامه این هفته خود به معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری روستای واریج معروف به روستای ارواح سنگی می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، تهران پایتخت ایران، شهری پرجنب‌وجوش است که جمعیت زیادی را در دل خود جای داده است. با وجود فراوانی جاهای دیدنی تهران، بسیاری از پایتخت‌نشینان تمایل دارند برای یک روز هم که شده، از زندگی شهری و دغدغه‌های ناتمامش دور شوند و به دل طبیعت و آرامش بی‌وصف آن پناه ببرند.
بزرگترین روستای شمال غربی پایتخت، روستای وردیج است که ۱۸۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. اینجا بخشی از کن و سولقان است و جزو منطقه‌ ۲۲ تهران به‌حساب می‌آید. روستای وردیج در غرب دره کن واقع شده و اطراف آن جاهای دیدنی زیادی دیده می‌شود.
نام دیگر روستای وردیج، روستای ارواح سنگی و روستای آدمک جیان است. اطراف روستا شبیه نمایشگاه آثار سنگی‌ست و صورتک‌ها و آدمک‌هایی سنگی و غول‌پیکر در آن دیده می‌شود. درمورد این سنگ‌‌ها داستان‌های زیادی نقل می‌شود؛ مثلا بعضی‌ها می‌گویند آدمک‌های سنگی بخشی از قلعه‌ قدیمی‌بوده‌اند. اما جالب‌ترین داستان، افسانه‌ایست که می‌گوید در اینجا موجودات زنده به سنگ تبدیل شده‌اند. یعنی درواقع چیزی که ما می‌بینیم، روح‌های سنگی هستند که چشم‌ها و دهان‌شان مثل یک حفره توخالی‌ است.
برنامه «گردش و ورزش» این هفته زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی روستای وردیج و واریش را معرفی می‌کند.
از بخش‌های متنوع برنامه می‌توان به ارتباط با کارشناس برنامه، کارشناس هواشناسی، گزارش‌های مردمی از مکان‌های دیدنی شهرشان، اشاره کرد.
برنامه «گردش و ورزش» جمعه ۱۳ اسفند ماه از ساعت ۷:۱۰، به تهیه کنندگی فرما غریب نژاد و گویندگی اختر زورقچیان از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز رادیو ورزش پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.