Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 41144
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1402 - 13:30 |

همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه كتاب تهران با «كتاب فرهنگ»

همراهی رادیو فرهنگ با نمایشگاه كتاب تهران با «كتاب فرهنگ»

برنامه «كتاب فرهنگ» به طور مستقیم از نمایشگاه كتاب تهران روی آنتن شبكه رادیویی فرهنگ می رود و برنامه سازان این شبكه میزبان نویسندگان و ناشران و مردم كشورمان هستند.

رادیو فرهنگ با برنامه «كتاب فرهنگ» به طور ویژه بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی كشور را همراهی می‌كند‌. این برنامه از روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت به طور ویژه به پوشش سی و چهارمین نمایشگاه كتاب تهران اختصاص دارد و در اولین گام به طور زنده افتتاحیه نمایشگاه را پوشش داد.
مهدی دادجو مدیر گروه كتاب رادیوفرهنگ در این زمینه بیان داشت: رادیو فرهنگ در طول سال در برنامه‌های مختلف به مبحث كتاب توجه ویژه دارد و برنامه‌های اختصاصی در این حوزه روی آنتن است اما زمان برگزاری نمایشگاه كتاب فرصت مغتنمی است تا به طور منسجم، ویژه و چالشی بتوانیم برنامه‌های مناسبی كه مورد توجه اهالی كتاب است، تهیه و پخش كنیم.
وی با اشاره به اینكه پخش برنامه “كتاب فرهنگ” از تولیدات این گروه در طول نمایشگاه متفاوت از همیشه پخش می‌شود افزود: كتاب فرهنگ از ۲۰ تا۲۳ اردیبهشت ماه با رویكرد ادبی از گروه ادب و هنرساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰روی آنتن می رود. در ادامه از جمعه تا ۳۰ اردیبهشت ماه كه برگزاری نمایشگاه پایان می یابد گروه كتاب متولی این برنامه است.
مدیر گروه كتاب رادیوفرهنگ با اشاره به رویكرد این برنامه در طول برگزاری نمایشگاه كتاب گفت: بیشترین زمان برنامه به گفتگو اختصاص دارد و حضور برجسته نویسندگان و ناشران در این برنامه بدیهی ترین بخش این برنامه است ، گفتگوی گزارشگران با غرفه داران و شركت كنندگان و بازدیدكنندگان از نمایشكاه و شنیدن دغدغه‌های آنها از دیگر بخش های كتاب فرهنگ است .

دادجو ادامه داد: مسئولان نمایشگاه در این برنامه ضمن اطلاع رسانی از فعالیت هایی دارند در این برنامه پاسخگو سوالات و دغدغه‌های شركت كنندگان خواهند بود، همچنین امسال به طور ویژه كودكان و نوجوانان را لحاظ كرده ایم.
وی ادامه داد: یكی از بخش های متفاوت این برنامه در نمایشكاه كتاب امسال بخش«كتاب یار» است كه میزبان مروجان كتابخوانی كشور می‌شود كه یكی از مشهورترین آنها «یاسمن عباسی» از روستای دمشهر مستان استان هرمزگان كه یكی از بزرگ‌ترین كتابخانه‌های روستایی در كشور را در خانه خود تاسیس كرده و ۱۰ روستا را پشتیبانی می‌كند از مهمانان برنامه است.
دادجو با بیان اینكه سعی می‌كنیم در نمایشگاه كتاب همراه مخاطبان باشیم ، افزود: علاوه بر برنامه زنده «كتاب فرهنگ» كه به نمایشگاه كتاب می‌پردازد، دیگر گروه‌های برنامه‌ساز رادیو فرهنگ نیز در نمایشگاه كتاب حضور خواهند داشت تا برنامه‌های مختلفی را تهیه و پخش كنند

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.