Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 27 شوال 1445
شناسه خبر : 34740
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 13 خرداد 1401 - 12:46 |

ویژه برنامه‌های رادیو ایران در سالروز قیام ۱۵ خرداد

ویژه برنامه‌های رادیو ایران در سالروز قیام ۱۵ خرداد

رادیو ایران با ویژه برنامه‌های «قلب ایران » ، «نامیرا»،«خیزش خونین» ، «خاطرات ماندگار»، «قیام ۴۲»، و «کرامت» یاد و خاطره قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی می دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، هر ساله مراسم و برنامه‌های متعددی برای بزرگداشت این روز مهم و تاریخی برگزار می‌شود، رادیو ایران نیز با پخش ویژه برنامه‌های مختلف تلاش می‌کند یاد و خاطره این حماسه مهم را گرامی‌ بدارد .

برنامه «قلب ایران» که به بررسی اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در حوزه علم و دانش می‌پردازد نگاهی به قیام ۱۵ خردا ۱۳۴۲ دارد. این برنامه به تهیه کنندگی احمد یوسفی شنبه ۱۴ خرداد ساعت ۱۵:۳۰ از وقایع تاریخی این روز مهم می‌گوید.

در برنامه «نامیرا» که با موضوع یادآوری دلاوری و رشادت شهدای کفن پوش ورامین، شهری که در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نامش برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد ضمن گفت و گو با شاهدان عینی آن روز از جمله میر نصیری فضای آن روز برای نسل جوان ترسیم می‌شود. این برنامه یکشنبه ۱۵ خرداد، ساعت ۰۵:۰۰ پخش می‌شود.

«خیزش خونین » نیز روز یکشنبه ۱۵ خرداد با نگاهی به سیل خروشان کشاورزان غیور و کفن پوش ورامین، دهقانان کن و نیز مردم جماران که به سوی تهران سرازیر شدند و حماسه ای در تاریخ انقلاب بود، ساعت ۰۸:۴۰ پخش می‌شود.

«خاطرات ماندگار» روایت خاطرات مردم از قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، است که یکشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۹:۳۰ پخش می‌شود.

«قیام ۴۲» یکشنبه ۱۵ خرداد، به مناسبت سالگرد قیام  تاریخی پانزدهم خرداد با حضور دکتر موسی حقانی نویسنده و پژوهشگر، جواد منصوری از بنیان گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌به بررسی خاطرات مردم و پیام ۱۵ خرداد می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی ریحانه یزداندوست و اجرای فاطمه حاتمی یکشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۰:۰۰ پخش می‌شود.

«کرامت» یک برنامه نمایشی از روز تاریخی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است ، این برنامه یکشنبه ۱۵ خرداد ساعت ۱۷:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.