Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 6159
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 22 خرداد 1397 - 13:13 |

احسان علیخانی: گاه از فرط خستگی از ادامه «ماه عسل» منصرف شدم

احسان علیخانی: گاه از فرط خستگی از ادامه «ماه عسل» منصرف شدم

عوامل توليد برنامه رمضاني «ماه عسل» دوشنبه ۲۱ خرداد از ساعت ۲۱:۵۰ تا ۲۲:۵۰ براي گفت‌و‌گوي مستقيم با مخاطبان و پاسخ به سئوالات آن‌ها، در واحد ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) اداره كل روابط عمومي صداوسيما حضور يافتند.

احسان علیخانی-مجری ماه عسل-هنر صدا

به گزارش هنر صدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، هنوز پنج دقيقه از حضور عوامل برنامه «ماه عسل» در واحد ارتباط با مخاطبان ۱۶۲ نگذشته بود كه با حجم بالاي ميزان تماس‌هاي مردمي با تلفن ۱۶۲ ركوردي تازه براي رسانه ملي رقم خورد و بيش از ۷۳ نفر از مخاطبان داخلي و خارجي براي گفت‌وگو با عوامل محبوب‌ترين ويژه برنامه ماه رمضان در صف انتظار برقراري تماس بودند و هر ثانيه حجم انبوهي از مخاطبان به اين صف اضافه مي‌شد.

احسان عليخاني مجري و تهيه كننده، عباس اختري كارگردان تلويزيوني، محسن نجفي كارگردان هنري، محمد پيوندي مسئول سوژه‌يابي، مسعود رجبيان مديرتوليد، مهدي شيخي مسئول روابط عمومي و اميرحسين بزرگ‌زادگان عكاس «ماه عسل» و چند تن از مستندسازان و فيلمبردان، از جمله عوامل اين برنامه پرمخاطب بودند كه در واحد ارتباط با مخاطبان حضور پيدا كردند.

در ابتدا، احسان عليخاني، عباس اختري، محسن نجفي و محمد پيوندي پشت كانترهاي واحد ارتباط با مخاطبان  ۱۶۲ نشستند و به تماس‌هاي مردم و ابراز محبت آن‌ها پاسخ مي‌دادند اما هنوز دقايقي از شروع پاسخگويي نگذشته بود كه به دليل حجم بالاي تماس‌هاي مخاطبان داخلي و خارجي، به ناچار مهدي شيخي، اميرحسين بزرگ‌زادگان و برخي از عوامل «ماه عسل» پشت كانترها قرار گرفتند تا پاسخگوي تماس مخاطبان برنامه باشند.

نكته جالب اينكه برخي از مخاطبان به جاي تماس با شماره ۱۶۲ با تلفن همراه عوامل برنامه «ماه عسل» تماس مي‌گرفتند تا نظرشان را درباره پرمخاطب‌ترين برنامه ماه رمضان بگويند.

حجم بالاي تماس مخاطبان با تلفن ۱۶۲ كه به نوعي ركورد تماس با عوامل يك برنامه تلويزيوني را رقم زد سبب شد تا براي چندين بار خطوط تلفن رسانه ملي با مشكل فني روبه‌رو شود اما با اقدام سريع كاركنان معاونت توسعه و فناوري رسانه، بلافاصله اين مشكل‌ها برطرف شد.

بيش‌تر مخاطبان تمايل داشتند تا با احسان عليخاني صحبت كنند، برخي كه بخت يارشان بود به صورت مستقيم با او صحبت مي‌كردند اما گاهي اوقات نيز پيش مي‌آمد كه مجري و تهيه‌كننده «ماه عسل» كانتر خود را براي پاسخ دادن به تماس مخاطب برنامه ترك كند و از خط تلفن ديگر عوامل برنامه، پاسخگوي ابراز محبت مخاطبان «ماه عسل» باشد.

با نگاهي به صفحه مونيتورينگ تماس‌هاي ۱۶۲ مي‌شد فهميد كه چندين تماس نيز از خارج كشور برقرار شده است و ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز از طريق اينترنت و اپليكيشن‌هاي تلفن همراه مخاطب «ماه عسل» هستند.

بر اساس اعلام مرتضي ميرباقري معاون سيما، آخرين نظرسنجي مركز پژوهش و سنجش افكار صداوسيما در تهران و ۳۲ مركز استان آن هم تنها در دو هفته نخست ماه رمضان نشان داده كه در بين برنامه‌هاي غيرنمايشي، «ماه عسل» ۶۱/۱ ميزان مخاطبان را به دست آورده است و بر همين اساس حجم بالاي تماس مخاطبان با ۱۶۲ براي گفت‌وگو با عوامل اين برنامه، خود مؤيد اين موضوع بود.

بركت بي‌نظير گره خوردن لحظات افطار با برنامه محبوب مردم

احسان عليخاني، مجري و تهيه كننده «ماه عسل» در گفت‌وگو با خبرنگار اداره كل روابط عمومي رسانه ملي، بركت لحظات افطار و گره خوردنش با برنامه‌اي كه خط قرمز و صندلي آن متعلق به مردم و روايتگر قصه‌هاي آن‌هاست را بي‌نظير عنوان كرد و گفت: تا به اين لحظه عليرغم اينكه مردم در اوضاع و احوال اقتصادي و معيشتي خاصي روبه‌رو هستند اما بيش از ۲۵ ميليارد تومان به پويش آزادي زندانيان جرايم غيرعمد كمك كردند و اين موضوع نشانگر اين است كه مردم به جريان‌هايي كه در اطرافشان رخ مي‌دهد فكر مي‌كنند و اين اتفاق براي ما بي‌نظير است.

او با تاكيد بر اينكه اگر اتفاق خوبي در «ماه عسل افتاده» به خاطر محبت دوستان و عوامل اين برنامه است، تصريح كرد: امسال حتي كار به جايي رسيد كه يكي دو مرتبه از فرط خستگي، از ادامه برنامه منصرف شديم ولي وقتي لطف بي‌نهايت مردم را ‌ديديم، احساس ‌كرديم كه بايد با قدرت به كار ادامه دهيم و قدر مردمي كه شريف و بزرگوار هستند را بيش‌تر بدانيم.

مجري و تهيه كننده «ماه عسل» با بيان اينكه هر ساله بر اساس وعده‌اي كه با مخاطبان برنامه دارد در واحد ارتباط با مخاطبان ۱۶۲ حضور پيدا مي‌كند تصريح كرد: مخاطبان به برنامه «ماه عسل» لطف بي‌نهايتي دارند و با انرژي مضاعف و نگاهشان اين برنامه را دنبال مي‌كنند و تا به امروز، عمر و قدمت ۱۴ ساله «ماه عسل» را رقم زده‌اند.

گپ و گفت صميمي با مردم، گوش دادن به موضوع‌ها، تحليل‌ها، انتقادها و پيشنهادهاي آن‌ها و همچنين قدرداني از زحمات كاركنان واحد ۱۶۲ كه به واسطه سوژه‌هاي برنامه «ماه عسل» دائماً پاسخگوي تماس‌هاي مردمي هستند و براي آن‌ها زحمت فراواني ايجاد مي‌شود از جمله دلايل ديگري بود كه احسان عليخاني به آن‌ها اشاره كرد و گفت: شرمنده مردم هستيم كه به دليل محدوديت زمان، از ميان چندين هزار تماس آن‌ها فقط به تعداد محدودي توانستيم پاسخگو باشيم.

او خاطرنشان كرد: چند روز مانده به عيد فطر، معمولاً سوژه‌ها را به رأي مي‌گذاريم و ميهمانان انتخاب شده برنامه توسط مخاطبان را در اين روز دعوت مي‌كنيم. مردم، تعيين كننده و داور نهايي برنامه «ماه عسل» هستند. در برنامه دوشنبه ۲۱ خرداد، عوامل تهيه چهار فيلم نهايي جشنواره «قهرمان من» كه مردم به آن‌ها رأي داده بودند حضور پيدا كردند و قصه‌هاي آن‌ها تعريف شد و تا دو روز آينده، سه فيلم اول بر اساس ميزان رأي مردم انتخاب مي‌شوند و عيد فطر هم چهار الي پنج نفر از ميهمانان، بر اساس رأي مردم دعوت مي‌شوند.

احسان عليخاني در مدت يك ساعتي كه در واحد ارتباط با مخاطبان حضور داشت پاسخگوي مخاطباني از كرمان، تهران، گرگان، اهواز، فيرزكوه، شيراز، رشت، اصفهان، دماوند و كرج بود. او درباره درخواست‌هاي مخاطبان «ماه عسل» مي‌گويد: محتواي تمامي تماس‌ها شامل لطف و محبت مردم، تشكر و قدرداني از برنامه و موضوع‌ها و سوژه‌هاي آن مانند اوتيسم و… بود. دوست عزيزي از من تقاضاي كار داشت و خوشحالم كه مردم «ماه عسل» را مأمني براي قصه‌ها و نقل دردهايشان مي‌دانند.

او با اشاره به اينكه مخاطب ۶۰ ساله‌اي از شيراز داشتيم كه خواستار اين بود كه «ماه عسل» در طول سال پخش شود افزود: برخي از مخاطبان از من به خاطر اينكه در برنامه مديريت زمان ندارم، انتقاد كردند و برخي ديگر هم قهرمان خود را به عنوان سوژه جديد برنامه معرفي كردند.

احسان عليخاني، به عنوان يك برنامه‌ساز به طور جدي معتقد است كه حتماً در خلق يك اثر با تفاوت سليقه روبه‌رو هستيم و برنامه‌اي كه پويا و راجع به آن نظرهاي مختلف مطرح نباشد، قطعاً جزو برنامه‌هاي بي‌خاصيت محسوب مي‌شود.

مجري و تهيه‌كننده «ماه عسل» با اشاره به اينكه مجموعه‌اي از آراء و نظرهاي مختلف درباره اين برنامه وجود دارد و مردم، چه مثبت و منفي «ماه عسل» را نقد مي‌كنند كه در نوع خود ارزشمند و خيلي عالي است گفت: امشب يك مورد بسيار فوق‌العاده براي «ماه عسل» رخ داد و حتي مخاطباني كه با ما داراي تضارب آراء بودند، اما بيننده «ماه عسل» بودند و تعاريف، محبت، لطف و حرف دلشان را روي چشممان مي‌گذاريم و باعث افتخار ما هستند.

ترافيك بالاي تماس مردم براي گفت‌وگو با عوامل ماه عسل

محمد پيوندي، مسئول سوژه‌يابي «ماه عسل» نيز در گفت‌وگو با خبرنگار اداره كل روابط عمومي رسانه ملي با بيان اينكه از محبت و حجم بالاي تماس‌هاي مخاطبان اين برنامه شگفت زده شده است گفت: به قدري ترافيك تماس‌هاي مردمي زياد است كه به سختي مي‌شود با آن‌ها ارتباط برقرار كرد و اين موضوع از طرفي باعث دلگرمي ما و از طرف ديگر نشانگر زحمات همكاران ما در اداره كل روابط عمومي است كه پاسخگوي حجم عظيمي از تماس‌هاي مردمي هستند.

مسئول سوژه‌يابي «ماه عسل» خاطرنشان كرد: بيش‌تر مردم نسبت به اين برنامه لطف دارند و درباره موضوع‌هاي برنامه، نظرهاي مختلفي داشتند كه عمده اين نظرها مثبت بود. يك سري نكاتي از سوي مخاطبان مطرح شده است كه من و دوستان برنامه آن‌ها را يادداشت كرديم تا در آينده اجرا كنيم.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.