Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 24594
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 28 بهمن 1399 - 10:53 |

پرونده داستان زندگی «حسن کسایی» امشب در رادیو فرهنگ بسته می شود

پرونده داستان زندگی «حسن کسایی» امشب در رادیو فرهنگ بسته می شود

برنامه «فرزانگان فرهنگ» که مدتی است یاد و نام و خاطره نابغه نی نوازی کشورمان استاد حسن کسایی را در گفتگو با خانواده و دوستان و شاگردان وی زنده کرده امشب به ایستگاه پایانی می رسد.

به گزارش هنرصدا، بهروز رضوی که روایتگر زندگی استاد حسن کسایی است، امشب سه شنبه ۲۸ بهمن ماه آخرین ورق از زندگی این استاد را خوانده تا در برنامه های بعدی از یکی دیگر از بزرگان فرهنگ یاد شود.
در برنامه «فرزانگان فرهنگ» محمد جواد کسایی و لیلی کسایی ـ فرزندان این هنرمند ـ از زندگی و هنر استاد کسایی گفتند ، استاد حسن کسایی یکی از چهره‌های شناخته شده موسیقی ایران بود که بعد از او فرزندان این استاد راهش را در موسیقی ادامه می‌دهند.
افرادی چون محمد موسوی، حسن ناهید، سید علیرضا میرعلینقی، دکتر منوچهر برومند، دکتر مهدی نوریان، محسن کاویانی، دکتر اسماعیل آذر، دکتر ساسان سپنتا، دکتر ساسان فاطمی، دکتر داریوش صفوت، محمدرضا لطفی، منوچهر غیوری، محمدعلی کیانی نژاد، میرجلالی، اصغر شاهزیدی و زهتاب و تنی چند از هنرمندان و پژوهشگران هنر موسیقی ایران از شخصیت و هنر استاد کسایی و تبحر ایشان به ویژه در نی نوازی مطالبی را بیان کردند.
گفتنی است، حسن کسایی شخصیت ارزنده هنر ایران است که کمتر مورد گفت و گو و تحقیق قرار گرفته و در این برنامه گفت‌وگوهایی از استاد کسایی تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ شد، همچنین در بخش هایی از برنامه اجراها و آثار حسن کسایی پخش شده است.
این برنامه دریچه ای به زندگی و آثار مفاخر فکر و فرهنگ هنر ایران زمین است که هربار پرونده زندگی و آثار یکی از هنرمندان را مورد توجه قرار می دهد، پیش از این نیز بهروز رضوی در این برنامه زندگی بزرگانی چون علامه طباطبایی، استاد فرشچیان، استاد لطفی و پرویز ناتل خانلری را روایت کرده است.
علاقه مندان می توانند برنامه فرزانگان فرهنگ را به تهیه کنندگی محمدحسینی باغسنگانی سه شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ روی امواج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوند. همچنین این برنامه در سراسر دنیا از طریق وب سایت رادیو فرهنگ قابل دریافت است.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.