Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 7350
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو تاریخ انتشار : 02 آبان 1397 - 14:23 |

اختصاص ۶۳۰ برنامه راديويی در يك سال اخير به موضوع كاهش آسيب‌هاي اجتماعی

اختصاص ۶۳۰ برنامه راديويی در يك سال اخير به موضوع كاهش آسيب‌هاي اجتماعی

شاه آبادي، معاون صداي رسانه ملي در نشست مشترك معاون صدا با معاون وزير و رئيس سازمان امور اجتماعي كشور درخصوص سياست‌ها و راهبردها‌ي شبكه‌هاي راديو‌يي صحبت كرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، در نشست مشترك معاون صدا با معاون وزير و رئيس سازمان امور اجتماعي كشور، حميد شاه‌آبادي با بيان اينكه ۶۳۰ عنوان برنامه در يك سال اخير در شبكه‌هاي مختلف راديويي به موضوع كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي پرداخته‌اند، درخصوص سياست‌ها و راهبردها‌ي شبكه‌هاي راديو‌يي صحبت كرد.

شاه آبادي با بيان اينكه مطابق تاكيدات مقام ‌معظم رهبري و اصول مهندسي پيام و در خصوص پرداخت هنرمندانه به موضوع  كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي ، شبكه‌هاي راديويي در كنار اميد بخشي، بهجت آفريني، نشاط اجتماعي با پرهيز از  سياه‌نمايي و ايجاد ذهنيت منفي از شرايط موجود براي هموطنان، اين موضوع را در دستور كار جدي قرار دادند، تصريح كرد: با طراحي ويژه‌برنامه‌ها، برنامه‌هاي شاخص، طنز و توليد برنامه‌هاي مستمر اين موضوع را بصورت جدي رصد كرده و به آنها مي‌پردازند.

وي با بيان اينكه موضوع «كنترل  و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي» دغدغه رسانه بوده ، گفت: در شش ماه گذشته، علاوه بر ماموريت شبكه ‌ها مترصد اين مهم شديم كه كدام شبكه مي تواند بهتر به اين موضوع بپردازد.

شاه آبادي با بيان اينكه دست راديو براي تهيه و ساخت برنامه ‌هايي با موضوع «كنترل و كاهش آسيب ‌هاي اجتماعي» پر است، ادامه داد: البته بازخورد و ميزان تاثيرگذاري اين برنامه‌ها در بطن جامعه و سبك زندگي بايد دقيق بررسي شود.

معاون صدا خاطرنشان كرد: البته تغيير زاويه ديد در برنامه ‌سازي از ديگر الويت ‌هاي ما  است كه با پرهيز از سياه‌ نمايي به صورت جدي برنامه‌هايي را توليد و يا در دست توليد داريم، اميد است با همكاري سازمان امور اجتماعي  با در نظر گرفتن ذائقه مخاطبين،برنامه‌هايي ويژه بااثر بخشي بيشتر را در دستور كار قرار دهيم.

توانمند كردن مردم،الويت پيش روي سازمان

دكتر تقي رستم‌وندي معاون وزير و  رئيس سازمان امور اجتماعي كشور نيز در اين نشست، ضمن ارايه گزارش جامعي از حوزه آسيب‌هاي اجتماعي، توانمند كردن مردم در اين زمينه را از الويت ‌هاي پيش‌رو دانست.

رئيس سازمان امور اجتماعي كشور تصريح كرد: اين مسئله بغرنجي كه در حال حاضر در كشور وجود دارد، به خاطر غفلت از مسائل اجتماعي است .ما فكر مي‌كنيم اگر به مقوله سياست، اقتصاد، فرهنگ و در رده‌هاي آخر به مسائل اجتماعي بپردازيم ، مي‌توانيم مسائل اجتماعي را حل كنيم. ولي مي توان اين ادعا را مطرح كرد كه بسياري از مشكلات امروز ما ريشه در اين دارد كه افراد برداشت متناسب با اهميت مسائل اجتماعي ندارند.

وي با بيان اينكه عدم توجه كافي به مسائل اجتماعي، چه لطماتي به كشور وارد مي‌سازد، به طرح «نماد» كه در آموزش و پرورش اجرا مي‌شود ،اشاره كرد و گفت:در اين طرح  كه با مشاركت ۹ دستگاه برگزار مي شود و به نام «نظام مراقبت اجتماعي دانش‌آموزي » است ،دانش‌آموزان سراسر كشور غربال و از اين بين؛ آنها كه ريسك بالايي دارند ،شناسايي و از طريق بهزيستي ، كميته امداد و ناجا و شبكه مشاورين تحت مشاوره قرار مي گيرند .

رشد چشمگير برنامه هاي راديويي در حوزه كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي

در ادامه جلسه نورالدين جعفري قائم مقام معاونت صدا ضمن ارائه گزارش كمي و كيفي شبكه‌هاي راديويي، گفت: علاوه بر پرداختن به تاكيدات  مقام معظم رهبري در اين حوزه، در بحث فضاي مجازي نيز توليداتي صورت گرفته است كه پس از تاكيد معاونت صدا در يكسال گذشته با دعوت از كارشناسان نخبه، متخصص و با حضور مسئولين در برنامه‌هاي راديويي ،كيفيت و تعداد برنامه‌هاي مرتبط با اين حوزه رشد چشمگيري داشته است.

ارتباط مستمر با قوه قضائيه براي در اختيار گرفتن پرونده‌ها،مطالبه از دستگاه‌هاي مختلف كه سهم و وظيفه‌اي در اين مهم دارند و استفاده از سايت شبكه ها به عنوان مزيت كاري از اقداماتي بوده كه در اين راستا انجام شده است. ضمن اينكه نمايندگان مجلس،اعضاي كمسيون‌هاي مختلف، قضات‌ و مسئولان دستگاه قضايي،روانشناسان، جامعه‌شناسان، مشاوران خانواده و مسئولان نيروي انتظامي به عنوان مدعو در برنامه هاي مورد نظر دعوت شده‌ و موضوعات و مباحث كاربردي در حوزه كنترل و آسيب‌هاي اجتماعي در دستور كار قرار گرفته است.

برنامه‌سازي با موضوعات اجتماعي

دكتر اعتماد سعيد مدير راديو سلامت  با بيان اينكه مي‌بايست مثلث دانشگاه،مسئولان اجرايي و رسانه تشكيل شده و آينده نگري خاصي نسبت به موضوع آسيب اجتماعي در دستور كار قرار گيرد به هم افزايي سازمان‌ها و ريل گذاري مناسب سازمان ‌هاي مرتبط با اين حوزه تاكيد كرد.

اعتمادسعيد، مدير راديو سلامت نيز در اين نشست تصريح كرد: اين شبكه راديويي با تهيه برنامه هاي «داستان يك زندگي»، «حريم آرامش»،«برنامه مثبت تربيت» و.. به موضوعات آسيب‌هاي اجتماعي، طلاق و اثرات سوء آن بر جامعه، نقش اعتياد در طلاق، كودك‌آزاري ، حاشيه‌نشيني  و موضوعات ديگر مي ‌پردازد.

رضا كوچك‌زاده، مدير راديو گفت‌و‌گو هم گفت: در اين شبكه برنامه‌هاي گفتگو محور و مطالبه گرانه با حضوركارشناسان در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي تهيه و توليد مي‌شود.

علي سيفي، مدير راديو جوان ضمن تاكيد به هم‌افزايي و استفاده از تهييج رسانه به  نقش مهم اين فرايند در بيان موضوعات اجتماعي اشاره كرد و در ادامه به تشريح برنامه شاخص«يك پرونده، يك روايت» پرداخت و گفت: در اين برنامه پرونده‌اي واقعي توسط كارشناسان قضايي بررسي مي شود.

مقررشد در جلسات آتي ضمن  مطالعه و بررسي محور‌هاي مطرح شده ، هماهنگي لازم براي همكاري‌هاي مشترك در قالب تفاهمنامه در دستور كار قرار گيرد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.