Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 4371
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 17 مهر 1396 - 11:17 |

امام حسین (ع) را از زبان هنرمندان بشناسید

امام حسین (ع) را از زبان هنرمندان بشناسید

«راویان عشق» به تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه عنوان برنامه جدید شبکه چهار سیماست که در ماه محرم و صفر راهی آنتن می‌شود.

دل آگاه ضمن اعلام خبر بالا درباره‌ی اهداف تولید این برنامه تلویزیونی توضیح داد: علیرغم تمام درگیری‌ها و مشغله‌هایی که از پیش تولید کار جدید سینمایی‌ام دارم، ولی عشق و ارادتم به حضرت امام حسین (ع) باعث شد که با تمایل قلبی مدیریت این پروژه را بر عهده بگیرم.

او با اشاره به تیم تولید برنامه «راویان عشق» افزود: از آنجا که همیشه دوست داشتم به جوانان خوش ذوق میدان بدهم، در این پروژه نیز با خانم روناک جعفری که از مستندسازان خوش سابقه هست و کارهایی همچون مجموعه پنج قسمتی «تعزیه عشق» و سریال «شب دهم» را در کارنامه حرفه‌ای خودش دارد و خانم ارغوان تجلی‌منش که از جوانان خوش ذوق و آتیه هست در سمت کارگردان همکاری می‌کنم. به طور کلی تیم سازنده این پروژه همه از جوانان با تجربه در سینما و تئاتر هستند.

این تهیه‌کننده همچنین با بیان اینکه برنامه «راویان عشق» از بیعت تا هجرت امام حسین (ع) را روایت می‌کند، اظهار کرد: در این برنامه ۱۵ قسمتی، برای اولین بار به صورت موضوعی به وقایع عاشورا پرداختیم و هر قسمت به یکی از شخصیت‌ها و معصومین این واقعه اختصاص دارد. این ۱۵ قسمت از بیعت تا هجرت امام شروع می‌شود و در قسمت‌های آتی به مسلم بن عیقل، ورود کاروان، حضرت علی‌اصغر، حضرت علی‌اکبر ، حضرت قاسم، حضرت ابولفضل و … تا سخنرانی حضرت زینب پرداخته می‌شود.

دل‌آگاه اضافه کرد: تاکنون به سراغ هنرمندان زیادی رفته‌ایم؛ به عنوان مثال برای قسمت مربوط به شخصیت مسلم‌بن عقیل به سراغ هنرمندان هفت هنر رفتیم. در کل می‌توان گفت که در طول این برنامه با شخصیت‌های بنامی همانند استاد محمد فرشچیان، خالق اثر عاشورا، مجتبی فرآورده، بهروز رضوی، امیرحسین مدرس، امیرحسین صدری و … گفت‌وگو کردیم. بر همین اساس نام «راویان عشق» به این معنی است که هر کدام از این شخصیت‌ها واقعه عاشورا را از زبان خودشان روایت می‌کنند.

امام حسین علیه السلام - هنر صدا

به گزاش ایسنا، سایر عوامل تولید ابرنامه «راویان عشق» عبارتند از :

محمد قنبری (مدیر پروژه)، ایمان قدسیان (مدیر تولید)، حسین مهرعلی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، زهره علیزاده (عکاس)، امین مافی، علی احسانی و مهدی سماواتی (تصویربرداران)، امیر علی سیاه پوش (دستیار تصویر)، میثم حسن‌لو و حامد حسین‌زاده (صدابرداران)، علیرضا پورهاشم (طراح صحنه)، روناک جعفری و قاضی میر سعید (تدوینگران).

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.