Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 2229
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 09 مرداد 1395 - 9:33 |

بازیگر دورهمی : تکه کلام «گل من» را مردم به شدت دوست دارند/ با آثار مهران مدیری شناخته شدم

بازیگر دورهمی : تکه کلام «گل من» را مردم به شدت دوست دارند/ با آثار مهران مدیری شناخته شدم
تکه کلام «گل من» ناخواسته وارد بازی من شد و آن را تنها به خاطر واکنش‌های خوب مردم به بازی‌ام اضافه کردم.

سروش جمشیدی در خصوص حضورش در عرصه هنر گفت: من پیش از سال ۷۷ تئاتر کار می‌کردم و آن سال‌ها به دانشگاه یزد رفتم و به واسطه تئاتر وارد تلویزیون یزد شدم. در یزد در چند فیلم، مجموعه تلویزیونی و حتی در رادیو کار کردم و همیشه ترجیحم کمدی بوده است. با وجود ۱۸ سال کار در عرصه هنری با نقش آفرینی در آثار مهران مدیری شناخته شدم که بسیار مدیون وی هستم و بسیار خوشحالم که در برنامه «دورهمی» هم حضور دارم.

وی افزود: به هیچ عنوان از طریق پارتی پا به این عرصه نگذاشتم و سال‌ها برای این حرفه تلاش کردم حتی دستیار کارگردان و منشی صحنه هم بودم اما به لطف خدا توانستم در آثار مدیری به هنر معرفی شوم که به شدت از این حضور خشنودم. یکی از توانایی‌های این کارگردان این است که می‌داند از استعدادها در کجا و به چه شکلی بهره بگیرد. مدیری به دلیل تجربه‌ای که داشت به من اعتماد کرد و من دو سال است که با کارهای مدیری بیشتر روی خطِ بازی افتادم.

وی در مورد تکه کلام «گل من» بیان کرد: در یکی از سکانس‌ها در خصوص «شازده شازدلو» متنی خوانده شد و بعد از گفتن «گل من» حضار به شدت واکنش مثبت نشان دادند. به همین خاطر سعی کردم از این تکه کلام استفاده کنم که تا به امروز هم بازخوردهای بسیار خوبی از مردم دیدم و حتی در زمان بازی هم دیگر بازیگران به سختی جلوی خنده شان را می‌گیرند.

جمشیدی در مورد نقش خود در «دورهمی» اظهارداشت: شخصیت‌های «دورهمی» تیپ هستند و اصلا یکی از شیوه‌های کاری مدیری تیپ سازی است. اکثر کارهای او تیپیکال است و به همین دلیل شخصیت‌هایش شاید کمی از فضای رئال و واقعی دور باشد. از طرف دیگر این شخصیت‌ها کاریکاتوری هستند و این فضای کاریکاتوری به عمد در نمایش‌ها به کار گرفته شده است .

سروش جمشیدی
وی در ادامه گفت: فضای کار در «دورهمی» خاص است و به گونه‌ای است که تلویزیون هم در حال تجربه آن است. خود من سال‌ها در عرصه تئاتر و تصویر بازی کرده‌ام اما فکر نمی‌کردم بازی در چنین مجموعه‌ای اینقدر سخت باشد. ما در فضایی کار می‌کنیم که شبیه تئاتر است و از طرفی برای تلویزیون پخش می‌شود و هنوز از لحاظ بازی چالش داریم که برای مخاطب منزل بازی می‌کنیم یا تماشاگرانی که در خود لوکیشن کار حضور دارند. گاهی محبوریم برای تماشاگر داخل استودیو اغراق‌هایی در بازی داشته باشیم اما زمانیکه که نمایش‌ها پخش می‌شوند، می‌فهمیم که برای مخاطب منزل اغراق آمیز است.

جمشیدی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال این فرم از کار ساختار جدیدی است و به آزمون و خطا نیاز دارد. خود من هنوز در حال اتود زدن هستم و سعی می‌کنم جنس بازی خود را پیدا کنم تا به جایگاه متعادلی هم برای مخاطب استودیو و هم مخاطب داخل منزل برسم.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.