Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 9957
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1398 - 10:21 |

برنامه‌ساز باسابقه رادیو: رادیو خودش را به‌روز کند

برنامه‌ساز باسابقه رادیو: رادیو خودش را به‌روز کند

یک برنامه‌ساز قدیمی رادیو و مدرس دانشگاه معتقد است در حال حاضر برخی برنامه‌های رادیو به سبک دهه ۵۰ است و به‌روز نشده و حتی برای به‌روزکردن آن‌ها هم حرکتی نمی‌شود.

محمد مهدی سدیفی سال ۱۳۵۰ به رادیو وارد و در سال ۱۳۷۵ بازنشسته شده است اما اکنون در دانشکده صداوسیما تدریس می‌کند و تا به امروز تهیه‌کنندگی برنامه «شب بخیر کوچولو»، «جهان سیاست» و «صدای جبهه» و برنامه‌های ادبی و موسیقی را برعهده داشته است.

این برنامه‌ساز باسابقه در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت رادیو در آستانه ۷۹ سالگی، گفت: رادیو می‌تواند به‌روز باشد در صورتی که بخواهد اما در حال حاضر به‌روز نیست و زمانی که مؤثر نباشد، نمی‌تواند تأثیر بگذارد. رادیو می‌تواند یک رسانه مطمئن برای مخاطب باشد که شنونده بتواند به خبر آن تکیه کند.

او ادامه داد: همچنان برنامه، سخنرانی، گزارش و آیتم طولانی از رادیو پخش می‌شود؛ این در حالی است که مردم وقت ندارند مطلبی را به مدت چند ساعت در رادیو تعقیب کنند؛ برای مثال زمانی که از ۱۰ شب تا صبح روز فردا، روزنامه منتشر نمی‌شود، رادیو هم در خلأ خبری به سر می‌برد در حالی که می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

سدیفی با بیان اینکه امیدوار است نسل‌های جدید رادیو به جریان به‌روز شدن برنامه‌ها کمک کنند، گفت: من هر ترم حدود ۲۴ یا ۲۵ دوره تهیه‌کنندگی دارم و اگر سالی ۱۰ تهیه‌کننده هم به رادیو وارد شوند و با مسائل روز آشنا باشند، این اتفاق می‌افتد.

او درباره جشنواره رادیو که بعد از شش سال برگزار می‌شود، بیان کرد: این جشنواره یک گردهمایی است که چند وجه دارد؛ تبادل افکار، تشویق افرادی که فعالیت خوب داشتند، دیدار تازه‌کاران با اساتید آن حوزه و تبادل افکار همکاران رادیو. همچنین برنامه، گوینده و برنامه سازی که در جشنواره برگزیده شده را میان خودشان بررسی می‌کنند.

او بیان کرد: برگزاری جشنواره رادیو بد نیست اما باید دید داورانی که انتخاب شده‌اند چه کسانی هستند.

سدیفی گفت: رادیو تحت تأثیر تفکر حاکم بر جوی که در آن وجود دارد، اداره می‌شود. وضعیت رادیو قبل و بعد انقلاب تفاوت کرده و بعضی بخش‌ها، قبل از انقلاب با کیفیت تر بود اما برخی بخش‌ها هم بعد از انقلاب کیفیت بهتری دارند.

این برنامه‌ساز با بیان اینکه همه رادیو خاطره است، گفت: یک روز یک‌باره من اعلام کردند که برای اجرای برنامه‌ای در رادیو جای فلان فرد به پخش جام‌جم برو. البته نمی‌دانستم که برنامه چیست و نویسنده هم نمی‌دانست زیرا او هم جای فرد دیگری آمده بود. ما برنامه را در حد سلام و پخش موسیقی آغاز کردیم. حتی گویندگانی هم که حضور داشتند گفتند جای افراد دیگر آمده‌اند اما بالاخره پخش برنامه به خیر گذشت.

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.