Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 7147
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 15 مهر 1397 - 11:27 |

جايزه بهترين نمايش راديويی ABU به ايران رسيد

جايزه بهترين نمايش راديويی ABU به ايران رسيد

اثر راديويي ارسالي از صدا و سيماي مركز گيلان به رقابت سالانه ABU موفق شد عنوان برترين نمايش راديويي در اتحاديه راديو تلويزيون هاي آسيا و اقيانوسيه را از آن خود كند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي ،در مراسم اختتاميه پنجاه و پنجمين اجلاس اتحاديه راديو تلويزيون هاي آسيا-اقيانوسيه كه در عشق آباد پايتخت تركمنستان برگزار شد نمايش راديويي “مسخ” يا “متافورسيس” جايزه بهترين نمايش راديويي را به خود اختصاص داد.

در اين دوره بيش از ۵۷ اثر از ۵۰ كشور دنيا از جمله هند ،آلمان ،انگليس، هنگ كنگ، چين، ژاپن،بلژيك ،روماني و… شركت داشتند .

 “مسخ ” به تهيه كنندگي و كارگرداني مهدي آذري در صدا و سيماي مركز گيلان توليد شده و به تاثير روانگردان ها بر فرد معتاد با زبان نمايش مي پردازد.

اين نمايش ،قصه سرگشتگي انسان هاي معاصر ميان واقعيت و خيال است  اما اين بار به بهانه اعتياد .

اين نمايش يكي از چهار اثر ارسالي از صدا و سيماي جمهوري اسلامي به مسابقه” ABU Prize 2018″ بود كه موفق شد عنوان برتر اين جشنواره هنري را كسب كند.

ديگر آثار ارسالي از رسانه ملي به اين رقابت شامل “مرد فيروزه اي ” توليد صدا و سيماي مركز سيستان و بلوچستان،”گياهان نيز درد مي كشند”توليد صدا و سيماي مركز كرمانشاه و مستند “اسكندر” توليد صدا و سيماي مركز آبادان نيز به مرحله نهايي اين رقابت كه در عشق آباد پايتخت تركمنستان برگزار شد راه يافته بودند.

مسابقه سالانهABU Prize 2018ميان توليدات راديويي و تلويزيوني رسانه هاي عضو اتحاديه راديو تلويزيون هاي آسيا – اقيانوسيه در ۷ بخش تلويزيوني و ۷ بخش راديويي برگزار شد .

هنرمندان راديو گيلان شامل  غلامحسين سيري،صدف پيشه احسان ،بهرام نوري ،طاهره اسماعيلي،مهدي مددكار  و ابراهيم عاطفي در اين نمايش نقش آفريني كرده اند و معصومه همتي كار صدابرداري “مسخ” را بر عهده داشته است.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.