Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 8883
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 27 بهمن 1397 - 15:23 |

جواد پیشگر از ویژگی های ساخت نمایش رادیویی می گوید

جواد پیشگر از ویژگی های ساخت نمایش رادیویی می گوید

جواد پیشگر نویسنده ، بازیگر و کارگردان پیشکسوت نمایش های رادیویی ، ساخت نمایش های رادیویی را کاری دشوار دانست .

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو،” پیشگر ” ضمن اعلام این مطلب افزود: در تولید نمایش رادیویی تنها با عنصر ” صدا” با مخاطب ارتباط برقرار می کنیم در حالیکه روی صحنه تأتر ابزارهای متفاوتی را در اختیار دارید و مخاطب ابزارهای را از حیث نور، صدا ، بازیگر و … مشاهده می کند .
وی افزود : طبیعی است وقتی تمرین یک نمایش رادیویی آغاز می شود زمانی برای آن گذاشته شده در کنار آن با همکاری افکتور و صدابردار اثر به مرحله ضبط می رسد.
این هنرمند همچنین در خصوص بخش رادیو نمایش در جشنواره تاتر فجر گفت : جشنواره تاتر فجر پیشانی تأتر ماست و در یک تجمیع ، مخاطب نمایش های رادیویی می تواند آثار شاخص و برجسته را که در یک سال تولید شده است دراین بخش ببیند.
وی ادامه داد : از این رو بخش نمایش رادیویی اگر قرار بر حضور آن در جشنواره ای باشد ، بهترین مکان و بهترین زمان آن همین جشنواره تأتر فجر است به دلیل آن که مقوله ای شناخته شده در ایران است و تا به حال سی و هفت دوره را پشت سر گذاشته است که این خود بخش عمده ای برای اطلاع رسانی در این عرصه است .
داور بخش رادیویی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تأتر فجر درباره حضور امسال نمایش های رادیویی گفت: با ذهنیتی که از کارها و انتخاب آن ها برای حضور در جشنواره امسال دارم باید بگویم که این ده اثر که از بین ۱۰۶ اثر رادیویی انتخاب شدند ، از بهترین آثاری بودند که در جشنواره حضور پیدا کردند.

پیشگر تأکید کرد : امسال به همت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و ستاد جشنواره تأتر فجر، اجرای بخش نمایش های رادیویی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تأتر فجر از روز یک شنبه بیست و هشتم بهمن تا دوم اسفند ماه، در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۹:۰۰ در تماشاخانه سرو آغاز خواهد شد که این اجراها همزمان از آنتن رادیو نمایش نیز پخش می شود و امیدواریم همانند سال های گذشته با استقبال خوب مخاطبان مواجه شود.
گفتنی است این گفت و گو در برنامه عصرگاهی ” ارغوان هنر” از آنتن رادیو نمایش صورت گرفته است. «ارغوان هنر » برنامه‌ زنده عصرگاهی رادیو نمایش با محوریت اطلاع‌رسانی فرهنگی است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۵تا ۱۷ به صورت زنده از رادیو نمایش بر روی موج اف‌ام، ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز پخش می‌شود و در ایام برگزاری سی و هفتمین جشنواره بین المللی تأتر فجر، پنج شنبه و جمعه نیز به روی آنتن خواهد رفت.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.