Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 14462
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 21 آبان 1398 - 11:06 |

خانه ای پر از مِهر در رادیو تهران

خانه ای پر از مِهر در رادیو تهران

شما خوبان در هر ساعت از شبانه روز روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز از رادیو تهران همراه ما باشید.

خانواده از منظر قرآن کریم، محل امنیت و آرامشی است که بر اساس مهر و محبت بنا نهاده شده است، اما این امنیت و آرامش در گرو سبک زندگی ایرانی اسلامی میسر می شود که برگرفته از همان اعتقادها، باورها و اندیشه‌های صحیحی که در خانواده شکل گرفته و در حال تکامل است و هر یک از اعضای خانواده به نوبه خود باید در راستای تحکیم این روابط گام بردارند.
بی بهره ماندن برخی از خانواده‌ها از این باورها و اندیشه های صحیح، بی شک در همه مراحل، مشکلات متعددی را در پی دارد و بی تردید ترک باورهای دینی و بهره نبردن از الگوی زندگی اسلامی، آرامش و لذت را از زندگی سلب می‌کند.
آگاهی بخشی، رسالت همیشگی رادیو تهران است، این رسانه همیشه بیدار، در این راستا با تهیه و تدارک ویژه برنامه های اجتماعی و خانوادگی در صدد است ضمن سرگرمی خانواده ها، با تمرکز بر رفع نیازها، مطالبات و دغدغه های شهروندان الگوی زندگی ایرانی و اسلامی را ارائه دهد.
در این حوزه با علیرضا حبیبی، مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران درباره برنامه نمایشی«خانه ما» که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات خانواده، سبک زندگی، جمعیت و آسیب اجتماعی روی آنتن می رود گفت وگو شده است و او به پرسش های ما درباره رویکرد و مضامین این برنامه پاسخ می دهد.

همان طور که از نام گروه مشخص است، بی شک شما گروه بااخلاقی هستید، مهم ترین ماموریت این گروه چیست؟
از ماموریت های این گروه می توان به برنامه ریزی برای گسترش فضائل اخلاقی و ترویج معارف اسلامی و سیره اهل بیت(علیهم السلام) اشاره کرد. بیشتر تمرکز ما بر نیازهای روحی و فکری مخاطبان در قالب های متنوع و جذاب است. البته ارائه الگوی مناسب سبک زندگی ایرانی اسلامی و توجه به نهاد خانواده و سیاست های جمعیتی از دیگر ماموریت های این گروه است.

رویکرد موضوعی گروه اخلاق و زندگی شهروندی مبتنی بر چیست؟
رویکرد این گروه بیشتر توجه به همان اخلاق، فرهنگ، ادب، هنر، معارف اسلامی، خانواده و دفاع مقدس است.

برنامه «خانه ما» یکی از برنامه های که بیشتر دغدغه خانواده و سبک زندگی دارد، در این باره بیشتر توضیح می دهید؟
«خانه ما» برنامه ترکیبی نمایشی که با موضوع بررسی مسائل خانواده، سبک زندگی، جمعیت و آسیب اجتماعی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ روی آنتن رادیو تهران می رود.
ما در این برنامه دو رویکرد کلان نهاد خانواده و جمعیت و سبک زندگی و توجه به موضوع ها و چالشهای خانواده های تهرانی را در حوزه های مختلف همچون زندگی خانوادگی، روانشناسی خانواده، جامعه شناختی، تربیتی، اخلاقی، حقوقی را دنبال می کنیم.

از آنجایی که این برنامه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است و مختص خانواده هاست، چه تدابیری اندیشیده شده است؟
این برنامه در قالب یک نمایش خانوادگی با حضور اعضای خانواده فرضی و طرح مشکل یا موضوع خاصی که قرار است در برنامه پیگیری شود به صورت پیش در آمد نمایش اجرا می شود و از شهروندان در قاب”همسایه خانه” تقاضای مداخله در موضوع برنامه می شود.
گزارش مردمی پیرامون موضوع از سطح شهر تهیه و تلفن ها و پیامک ها هم به عنوان بخش مکمل پخش می شود. پیام و تلفن های مردمی نشان از انتخاب درست موضوع و چالشهای محیط خانواده در تهران دارد.
در بخش دیگر، کارشناس برنامه بنا بر تقاضای خود خانواده وارد بحث می شود و سعی می کند با طرح مسئله از بعد روانشناسی یا جامعه شناسی به تبیین و توضیح اصل موضوع بپردازد و به مهارت تصمیم گیری و بهبود روابط اعضای خانواده کمک کند.

در برنامه ای که مروج سبک زندگی ایرانی اسلامی بیشتر به چه موضوعاتی پرداخته می شود؟
بیشتر موضوع ها حول همین سبک زندگی خانوادگی، مسایل آموزشی و مهارتهای ارتباطی، مسایل حقوقی و آسیبهای خانواده، سیاستهای جمعیتی و ازدواج، مباحث اقتصادی و… است. مثلا در این نمایش مشاجرات زن و شوهر، رفتار فرزندان در بیرون از خانه، طلاق، اعتیاد، دخانیات، ارث، نفقه، حضانت، خیانت و… به صورت نمایشی اجرا می شود.
شماره تلفن های ۲۲۶۵۲۴۶۶ و ۲۲۶۵۲۴۶۵ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۹۴ ویژه مخاطبان است که بتوانند در نقش همسایه ضمن پیشنهاد موضوع های جدید ما را در جریان پیشنهادها و تجربه های خودشان قرار دهند.

عواملی که با این برنامه همکاری دارند؟
عوامل برنامه “خانه ما”: تهیه کنندگان: انسیه سمیع پور و مینا نیکانیک، مجری بازیگر مرد: سعید بارانی و آرمان غفاریان، مجری؛ بازیگران زن فاطمه سرلک و اکرم محمدی، بازیگران مکمل آسیه گرجی مرضیه نقدی، گزارشگران کیمیا گیلی و اعظم قربانپور، نویسندگان نگار نیکنامی، فاطمه سرلک،معصومه پاکروان و اکرم محمدی با این برنامه همکاری دارند.
علاوه بر این کارشناسان دکتر علی شاه حسینی، دکتر روژان مظفری، دکتر ولی الله باقریان، دکتر مریم پوررحیمی، دکترمریم جلالی کشاورز، دکترمحسن اسکندری، دکترمحمد حسن سعیدی، دکتر زهراشریف زاد، دکتر سلیقه دار و دکتر اعظم آهنگر، هماهنگی حسین فهیمی پور و سمانه گلک سایر عوامل برنامه نمایشی خانه هستند.

شما خوبان در هر ساعت از شبانه روز روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا موج ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز از رادیو تهران همراه ما باشید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.