Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 6857
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 17 شهریور 1397 - 15:18 |

راديو نمايش با سريال هاي جديد به پيشواز محرم مي رود

راديو نمايش با سريال هاي جديد به پيشواز محرم مي رود

اداره كل ھنرھاي نمايشي راديو، سريال هاي جديد راديويي ، كتاب هاي صوتي و ويژه برنامه زنده راديويي را براي پخش در ايام ماه محرم توليد كرده است.

رادیونمایش-هنر صدا

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، اداره كل ھنرھاي نمايشي راديو، سريال هاي جديد راديويي ، كتاب هاي صوتي و ويژه برنامه زنده راديويي را براي پخش در ايام ماه محرم توليد كرده است.

نمايش راديويي “رهي” به نويسندگي هانيه نجفي و كارگرداني مينو جبارزاده در ۱۲ قسمت از راديو نمايش پخش مي شود.

داستان نمايش “رهي” از اين قرار است كه اسب تعزيه در روستاي زادگاه يوسف با ديگر اسبان تفاوت دارد، اين اسب را براي باركشي نمي برند. يوسف كه عاشق تعزيه بوده از كودكي اسبش رهي را به اميد تعزيه پرورش مي دهدو…..

نمايش  ۱۰ قسمتي” هامون” به نويسندگي مريم تاجيك و كارگرداني رضا عمراني، درباره فردي به نام هامون گاراژ دار است، كه سالها براي ازدواج با پوران صبر كرده و با او راهي سفر كربلا مي شود تا در دهه محرم آنجا عزاداري كنند و…

همچنين نمايش ” روياي تشنگان ” به نويسندگي حميدرضا عباسي  و كارگرداني ايوب آقاخاني در ۱۰ قسمت روي آنتن مي رود.

داستان اين نمايش از اين قرار است كه مژگان و امين زوج عكاسي هستند كه به واسطه عكاسي از طبيعت توانسته اند با تاسيس آتليه اي هم به موفقيت اقتصادي برسند و هم از موقعيت و منزلت اجتماعي بهره ببرند، اخيرا در زندگي آنها مشكلي پيدا شده است كه ناشي از عدم تفاهم اين دو بر سر به دنيا آوردن بچه است . مژگان معتقد است آنها بايد مهاجرت كنند تا بتوانند در كشور ديگري صاحب فرزند شوند اما امين با اين نظر مخالف است چرا كه مانعي براي صاحب فرزند شدنشان در ايران نمي بيند . بي بي مريم به او مي گويد كه دكتر فقط گفته شايد تو هم نتواني مانند خواهرت باردار شوي و بهتر است در همين ايران پيگير آزمايشات پزشكي ات شوي ضمن اينكه در طي اين سالها نذرهاي بسياري را ديده كه با توسل در همين محرم به ثمر رسيده و از او مي خواهد كه او هم همين كار را انجام دهد اما با نيت واقعي و….

نمايش راديويي “چراغي هميشه روشن ” نيز به نويسندگي ياسمن شكرگزار و كارگرداني محمدپورحسن در ۱۲ قسمت تقديم شنونگان مي شود.

داستان اين نمايش درباره هادي، مردي مسن و نيكوكار است كه در ايام محرم به روستاي محل تولدش مي رفته و نذر مي داده حال پس از فوت او همسرش طبق وصيت اش اين كار را انجام مي دهد.

تمامي اين آثار با هنرمندي بازيگران ،تهيه كنندگان ، صدابرداران و افكتورها ي اداره كل هنرهاي نمايشي راديو به تازگي تهيه و توليد شده و همزمان با فرا رسيدن ماه محرم از راديو نمايش و ساير شبكه هاي راديويي به صورت همزمان پخش خواهد شد.

همچنين ويژه برنامه زنده راديويي “گيومه ” به صورت تركيبي – نمايشي ويژه صبحگاه شامل آيتم هاي متنوع و مرتبط با دهه اول ماه محرم از راديو نمايش پخش مي شود.

گفتني است كتاب هاي صوتي “خون خدا ” و ” شش گوشه ” نيز با سختار روايي و آوايي ويژه اين ايام از راديو نمايش پخش خواهد شد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.