Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 7915
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 17 آذر 1397 - 13:15 |

رادیو تهران با «نقطه سر شب» تئاتر را بررسی می‌کند

رادیو تهران با «نقطه سر شب» تئاتر را بررسی می‌کند

میثم عبدی تهیه کننده رادیو تهران گفت: «نقطه سرشب» اولین برنامه زنده در حوزه تخصصی تئاتر است.

میثم عبدی تهیه کننده رادیو تهران

میثم عبدی تهیه کننده برنامه رادیویی «نقطه سر شب» که به موضوعات مختلف تئاتر در استان تهران می پردازد، گفت: شبکه رادیویی تهران مدتی است به برنامه‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف از جمله تئاتر، سینما و موسیقی می‌پردازد که شامل گفتگو‌های کارشناسی و آسیب شناسی در زمینه‌های مختلف می‌شود و به نوعی اولین برنامه زنده در حوزه تخصصی تئاتر به شمار می‌رود.
وی اظهار کرد: برنامه «نقطه سر شب» در راستای بررسی وضعیت تئاتر در استان تهران شنبه شب‌ها به روی آنتن رادیو تهران می‌رود و با حضور امید طاهری کارشناس و منتقد تئاتر و بابک احمدی کارشناس و خبرنگار حوزه تئاتر به موضوعات کمتر پرداخته شده از جمله مشاغل مرتبط با تئاتر، بازیگری و دغدغه‌های اهالی تئاتر در نقاط مختلف استان تهران می‌پردازد.
عبدی با اشاره به آیتم‌های گوناگون این برنامه گفت: ما آیتم قدیمی‌های تئاتر تهران و آیتم بزرگان تئاتر جهان را در برنامه تدارک دیده ایم و بخشی با عنوان معرفی اجرا‌های روی صحنه داریم که یاسمن طاهری، شیما بهره‌مند و سینوره کفاش طلب تهیه آن را بر عهده دارند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا سه ماه از شروع برنامه ما می‌گذرد و به سمتی حرکت کرده ایم که بتوانیم مخاطب عام رادیو که شاید خیلی نگاه تخصصی به تئاتر را نپسندد هم با اضافه شدن آیتم‌های جدید و موضوعات عمومی‌تر استفاده بهتری را از برنامه داشته باشد، به طور مثال برنامه ریزی کرده ایم تا علاقه‌مندان تئاتر و دانشجویان رشته‌های مرتبط با تئاتر بتوانند در قالب نمایش نامه خوانی بسته‌های صوتی را آماده کنند و ما از آن در برنامه استفاده کنیم.
میثم عبدی تهیه کننده برنامه «نقطه سر خط» و خالق کاراکتر طنز دکتر میثم در رادیو تهران درباره این شخصیت و شکل گیری آن بیان کرد: زمانی که دانشجوی رشته بازیگری بودم به من پیشنهاد پاسخگویی تلفن‌های مردمی در رادیو تهران داده شد شد؛ از همان موقع سعی کردم در کارم خلاقیت داشته باشم به مرور پیشنهاد نویسندگی در رادیو را دریافت کردم که در نهایت یکی از کاراکتر‌ها را هم خودم اجرا کردم و خداروشکر با استقبال خوبی مواجه شد.
وی در پایان گفت: این برنامه با حمایت مدیران شبکه رادیو تهران از جمله صحراگرد ادامه خواهد داشت و فضای تئاتر را در یک تریبون رادیویی دنبال می‌کنیم تا با دیگر برنامه‌هایی که اخیرا در حال پخش هستند همپوشانی نداشته باشد.
گفتنی است؛ گفتگو با بازیگران تئاتر و صحبت درباره اجرا‌هایی که در صحنه دارند، مصاحبه با کارگردان‌ها و معرفی نمایش‌های آن‌ها و آثار راه یافته به جشنواره‌ها از بخش‌های اصلی این برنامه است که با اجرای محمدرضا علی اکبری تقدیم حضور علاقه مندان می‌شود. برنامه رادیویی «نقطه سر شب» شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به طور زنده به روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.