Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 10388
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1398 - 20:09 |

رمضان در رادیو فرهنگ

رمضان در رادیو فرهنگ

سحوری ،در حوالی قاف و دری به خانه خورشید  ویژه برنامه های رادیو فرهنگ در ماه رمضان هستند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ به نقل از محمد صادق رحمانیان مدیر رادیو فرهنگ ویژه برنامه سحوری از ساعت ۳ تا ۵ بامداد به موضوع اقتصاد اسلامی در بخش های مختلف اقتصاد در اسلام از قبیل کسب روزی حلال،زکات خمس ،رباو… در سحر های ماه رمضان با حضور کارشناسان اقتصاد اسلامی و اخلاق می پردازد. تهیه کنندگی سحوری را سید هادی موسوی نژاد و امیر رضا راز برعهده دارند.

“در حوالی قاف” ویژه برنامه ی افطار رادیو فرهنگ می باشد که با فضایی عرفانی و ادبی روزه داران را در لحظات پایانی روز برای افطار و ارتباط بیشتر با خداوند متعال آماده میکند .

هر روز به شرح و تفسیر دعای روز پرداخته شده و آیاتی از قرآن کریم  با مفهوم دعا و نیایش توسط دکتر احمد شفازاده دکترای مطالعات اسلامی مورد بررسی قرار میگیرد.

در هر برنامه با یکی از هنرمندان و اهالی فرهنگ درخصوص لحظات معنوی دعا و نحوه ی ارتباط ایشان با خدا گفتگو میشود.

گویندگان : آرزو دهکردی ؛ محسن گلزاده ،گزارشگر: فاطمه داوودیان ، تهیه کننده و نویسنده: الهه بیات

این برنامه باتوجه به زمان اذان مغرب هرروز ساعت ۱۹:۵۰ بروی آنتن می‌رود

“دری به خانه خورشید”  عنوان مجموعه برنامه ای است که در شب های ماه رمضان از از ساعت ۲۳ هر شب به استثنای جمعه ها پخش می شود. در این برنامه هر شب یک شاعر ارزنده حضور خواهد یافت و از آیین روزه داری در شعر و زندگی خود خواهد گفت. شاعران بزرگی چون محمدباقر کلاهی اهری، سید ابوطالب مظفری از کشور افغانستان، دکتر نغمه مستشار نظامی، محمدعلی مجاهدی، علی موسوی گرمارودی، افشین علاء، ، عبدالجبار کاکایی، محمود اکرامی، سید عبدالله حسینی ، پدرام پاک آیین و نیز از شاعران جوان خانمها، سمانه خلف زاده، سمانه رحیمی، مژگان دستوری، مرضیه فرمانی، راشین گوهرشاهی، وحیده افضلی، زهرا علیپور، خلیل شفیعی، بهار صدرزاده، الهام نجمی و مجید تاج محمدی حضور خواهند یافت.

آداب رسوم روزه داری در شهرهای مختلف، رخدادهای ماه رمضان در ادب فارسی، ذکر حالات و خیالات شاعرانه ماه رمضان از موضوعاتی است که در این مجموعه برنامه  به سمع و نظر شنوندگان رادیو فرهنگ خواهد رسید.

گوینده این مجموعه برنامه آقای رضا خضرایی است و محمد حسینی باغسنگانی نویسنده و تهیه کننده این مجموعه برنامه است که از ساعت ۲۳ روز شانزدهم اردیبهشت ماه، در اولین شب ماه مبارک رمضان پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز بشنوید.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.