Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 9801
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1398 - 12:53 |

زهرا یساقی: حال رادیو خوب است

زهرا یساقی: حال رادیو خوب است
زهرا یساقی داور چهاردهمین جشنواره رادیو در یادداشتی نوشت:
جشنواره رادیو، بهار رادیویی ها و فصل رویش برای برنامه سازان است و آثار رسیده به جشنواره نشان می دهد «حال رادیو خوب است».
در جشنواره چهاردهم با توجه به قالب آثار رسیده، شاهد تفاوتی ساختاری با جشنواره های گذشته هستیم. اهمیت قالب ها و ساختارهای جدید با قرائت بومی ما ایجاب می کند که داوری ها با دقت بیشتری انجام شود.
یکی از مزایای ساختار داوری جشنواره چهاردهم، حضور داوران از همه نسل ها است. در این جشنواره نه تنها در آثار رسیده، پیشکسوتان و جوانان حضور داشتند بلکه در بخش داوری هم نسل های مختلف درهمه مراحل داوری حاضر و داوری در چندین مرحله انجام شد تا نتایج منصفانه ای به دست یاید.
سطح آثار بهتر از گذشته است و آنچه از آثار ارسالی بر می آمد در یک جمله کوتاه این بود که « حال رادیو خوب است». باید قبول کرد که هرچند آثار خوبی در بخش های مختلف به جشنواره رسیده اما با توجه به شناختی که از ظرفیت ذاتی رادیو و نیروهای چابک و خلاق و خوش فکر رادیو دارم باید بگویم که: حال رادیو می تواند بهتر از این ها باشد و رادیویی ها می توانند آثاری به مراتب عالی تر بسازند.
نقاط ضعف و قوتی هم وجود دارد. در آثار رسیده جای خالی آموزش هدفمند و کاربردی به خوبی مشهود است. بی تردید تلفیق ذوق و استعداد موجود با آموزش کارآمد می تواند در ارتقا کیفی آثار ارسالی و ارتقا رادیو موثر باشد. جشنواره فصل برداشت است و برنامه سازان و مدیران نباید از اهمیت مراحل کاشت و داشت غافل باشند و از هم اکنون برای جشنواره آینده برنامه ریزی کنند .
جشنواره رادیو فرصتی برای بازخوانی و تامل در کارنامه فعلی و امکانی برای شناسایی استعدادهای درونی است و رادیویی ها این فرصت را مغتنم می شمارند  علاوه بر این، جشنواره می تواند انرژی بخش باشد و حال و هوای رادیویی ها را تازه کند.
جشنواره مانند بهار به رادیو زندگی می دهد و فصل رویش رادیو است و باید بیشتر به بحث آموزش و بیان شاخص ها در این خصوص توجه شود.
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.