Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 2205
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 06 مرداد 1395 - 6:37 |

سوء استفاده مدیر شبکه “فاکس نیوز” از مجری ایرانی تبار

سوء استفاده مدیر شبکه “فاکس نیوز” از مجری ایرانی تبار

مجله امریکایی “ان وای (نیویورک) مگزین” با انتشار گزارشی این پرسش را مطرح کرده که چرا شبکه خبری “فاکس نیوز” وابسته به جمهوریخواهان و نئومحافظه کاران امریکا موضوع سوء استفاده جنسی از “رودی بختیار” مجری تلویزیونی توسط مدیر آن شبکه را مسکوت گذاشته است.

به گزارش خرداد نیوز، “فاکس قرن بیست و یکم” با صدور بیانیه از استعفای “راجر ایلز”، رئیس شبکه تلویزیونی فاکس نیوز خبر داد و اعلام کرد، روبرت مُرداک ۸۵ ساله که مؤسس و مدیر عامل این شرکت مادر است، ریاست و سرپرستی شبکه خبری فاکس نیوز و شبکه فاکس بیزنس را به طور موقت به عهده خواهد گرفت.

مدیر مستعفی فاکس نیوز

این تحولات در حالی روی می دهد که “گرچن کارلسون” مجری باسابقه و نام‌آشنای فاکس نیوز اواسط تیر ماه ۱۳۹۵ از ایلز به علت آزار جنسی شکایت کرد و گفت: ایلز به وی پیشنهاد رابطه نامشروع داده است. کارلسون همچنین گفته است وی به علت رد درخواست جنسی ایلز از کار برکنار شده است.

“ان وای مگزین” اما اشاره می کند که مرداک راجر ایلز را از کار برکنار کرده است اما هوز هم بر روی ادعاهای ازار و اذیت جنسی در ان شبکه سرپوش می گذارد.

این نشریه در ادامه اشاره می که “رودی بختیار” خبرنگار آن شبکه بود و پس از شکایت درباره ازار و اذیت جنسی از آنجا اخراج شد. بختیار سال هاست که به عنوان “جذاب ترین”مجری زن در رسانه های امریکایی انتخاب شده است. این نشریه می نویسد:”رودی بختیار مدعی شده که در سال ۲۰۱۰ میلادی سوء استفاده جنسی از او توسط مدیر شبکه صورت گرفته است با این حال، برایان ویلسون مدیر پیشین دفتر واشنگتن شبکه خبری فاکس نیوز و وکیل ایلز این موضوع را تکذیب کرده اند.

بختیار در مصاحبه با نیویورک تایمز اشاره کرده است که ویلسون در هتلی به او گفته بود که مدیریت بخش واشنگتن فاکس نیوز را برعهده گرفته است. او به بختیار گفته بود به او علاقمند است و نسبت به اندام او ابراز علاقه کرده بود و از او خواسته بود تا در اتاق هتل او را ببیند. رودی بختیار در مصاحبه می گوید که تنها به این موضوع فکر می کرده که کلمات به درستی انتخاب کند چرا که از آن به بعد برایان مدیر او بود و او به شغلش نیاز داشت. او می گوید که به برایان گفته که برای برایان احترام قائل است و اگر کاری کرده که آن احساس در او بوجود آید عذرخواهی می کند چرا که او حس دوستانه ای نسبت به او دارد و خود را متعهد به رابطه کاری می داند اما شرمنده است و نمی تواند پیشنهاد او را قبول کند”.

رودی بختیار در ادامه در پاسخ به این پرسش برایان که چه اشکالی دارد که آن دو با یکدیگر باشند گفته است که او نامزد دارد.

مدیر پیشین دفتر واشنگتن فاکس نیوز

این نشریه در ادامه اشاره می کند که در ژانویه سال ۲۰۰۷ میلادی برایان به طور رسمی مدیر شبکه در دفتر واشنگتن شد و به رودی بختیار گفته که دیگر نمی تواند آنجا کار کند. بختیار می گوید این اولین باری نبود که او آزار و اذیت در شبکه فاکس نیوز را تجربه کرده بود. او می گوید که ایلز مدیر اصلی شبکه نیز در دیداری کاری با او در سال ۲۰۰۵ میلادی از او خواسته بود که در مقابلش راه برود چرا که می خواسته پاهایش را نگاه کند و پس از مخالفت رودی خندیده و گفته نمی خواهد سر جای خود بنشینید. بختیار که از اقوام شاپور بختیار نخست وزیر رژیم پهلوی بوده می گوید که یک روز ایلز برای او یک دامن کوتاه هدیه فرستاده بود او پرسیده بود آیا شما من را مجبور به پوشیدن این لباس می کنید و کارکنان فاکس نیوز گفته بودند نه فقط ایلز دوست دارد پاهای شما معلوم باشد.

بختیار مدتی را نیز در ایران به پوشش خبری پرداخت به خصوص درباره دیدار احمدی نژاد با نوری مالکی نخست وزیر وقت عراق. او می گوید که ایلز عذرش را خواسته بود و گفت که فکر نمی کند خبرنگار خوبی باشد او گفته بود می دانم که موضوع به برایان مرتبط است اما ایل این موضوع را تکذیب کرده بود.

رودی بختیار کیست ؟

Bakhtiar

رودابه بختیار متولد ۲۱ ژوئن ۱۹۶۶ که به رودی بختیار شناخته می‌شود، مجری و خبرنگار آمریکایی ایرانی‌تبار می‌باشد، که از پدر و مادری ایرانی در فرزنو، کالیفرنیا زاده شد.

بختیار در سال ۱۹۹۶ به‌عنوان خبرنگار، به شبکه خبری سی‌ان‌ان پیوست و در طول ۹ سال فعالیت در بخش‌های مختلف تلویزیون کابلی این شبکه خبری، حضور داشت. وی یک بار نیز با برنامه اتاق خبر سی‌ان‌ان، نامزد دریافت جایزه امی شد. وی یک بار نیز به عنوان نهمین خبرنگار برتر آمریکا انتخاب شد.

رودابه با اینکه در آمریکا متولد شده، اما تا زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در ایران بزرگ شده‌است. وی تحصیلاتش را در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس ادامه داد و در این دانشگاه مدرک کارشناسی زیست‌شناسی را دریافت کرد.

در سال ۱۹۹۰ بختیار وارد دانشکده دندان‌پزشکی دانشگاه نیویورک شد، ولی تحصیلاتش را نیمه‌کاره رها کرد. او برای مدت کوتاهی نیز در رشته معماری در دانشگاه هاروارد تحصیل کرد ولی آن را نیز نیمه کاره رها کرد.

رودابه کار خبرنگاری خود را از شبکهٔ سی‌ان‌ان شروع کرد. وی در سال ۱۹۹۶ با گذراندن آزمون ورودی این خبرگزاری و موفقیت در میان حدود ۱۰۰ داوطلب دیگر، پا به عرصهٔ روزنامه‌نگاری گذاشت.

وی در شبکهٔ سی‌ان‌ان پیشرفت‌های زیادی کرد به گونه‌ای که بعد از مدتی مجری بخش سی‌ان‌ان هدلاین نیوز شد و در زمان حملات ۱۱ سپتامبر نیز در همین جایگاه فعالیت می‌نمود. وی بعد از ۱۰ سال کار مداوم در شبکهٔ سی‌ان‌ان به علت مراقبت از پدرش که به سرطان حنجره دچار شده بود، از این شبکه خبری جدا شد.

بختیار در ۱۱ ژانویه سال ۲۰۰۶ به صورت رسمی به شبکه خبری فاکس نیوز پیوست و هم اکنون نیز در این شبکه مشغول به کار است. او از جمله کسانی است که در مراسمی در واشنگتن، برای مردم زمین لرزه بم کمک‌های نقدی بسیاری جمع‌آوری کرد. بختیار هم‌اکنون یکی از اعضای هیئت مدیره؛ اتحادیه روابط عمومی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار می‌باشد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.