Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 5797
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 10 اردیبهشت 1397 - 13:38 |

«صبح جمعه با شما» به رادیو ایران بازگشت

«صبح جمعه با شما» به رادیو ایران بازگشت

برنامه ماندگار و خاطره انگيز “صبح جمعه با شما” پس از نزديك به دو دهه تعطيلي به جدول پخش راديو ايران باز مي گردد.

صبح جمعه با شما-رادیو-هنرصدا

به گزارش هنر صدا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، حميد شاه آبادي، معاون صداي جمهوري اسلامي با اعلام اين خبر گفت: ظرفيت هاي هم افزاي فراواني در معاونت صدا وجود دارد كه موجب شد امكان احياء برنامه خاطره انگيز “صبح جمعه با شما ” فراهم شود.

در سال هاي گذشته اين برنامه به نوعي با نام هاي مختلف از جمله قند و نمك، جمعه ايراني و راديو جمعه در جدول پخش شبكه هاي راديويي حضور داشته است و در حال حاضر مقدمات احياء اين برنامه فراهم شده و از نيمه ارديبهشت ماه شنوندگان راديو ايران مي توانند باز هم شنونده برنامه “صبح جمعه با شما” باشند.

معاون صداي جمهوري اسلامي درباره ويژگي هاي “صبح جمعه با شما” گفت: اين برنامه در مرحله اول به مدت ۱۲۰ دقيقه از ساعت ۹ صبح جمعه ها از راديو ايران پخش خواهد شد.وي افزود: همكاران تلاش كرده اند كه هسته اصلي بازيگران اين برنامه قديمي دور هم جمع شوند و با بهره گيري از ظرفيت بازيگران جوان ، گروه بازيگران تكميل شود.

در حال حاضر هنرمنداني چون عليرضا جاويدنيا، عباس محبي، اصغر سمسارزاده، صادق عبداللهي، حسين هاشمي، مرتضي تبريزي، فرانك رفيعي و شوكت حجت از جمع قديمي هاي “صبح جمعه” با برنامه همكاري مي كنند و در دوره جديد حسين عرفاني، مينو غزنوي، حسين محب اهري ، مهين برزويي و … به جمع گروه هنرمندان برنامه اضافه مي شوند.

شاه آبادي درباره تغييرات ساختاري برنامه نيز افزود: علاوه بر احياء شخصيت هاي قديمي برنامه مانند آقاي دست و دلباز، نازيلا ، همسر ملون و … تلاش شده است بخش هاي جديدي نيز به برنامه اضافه شود. يكي از اين بخش ها ، بهره گيري از ظرفيت طنازان در سراسر كشور است . به همين منظور هماهنگي هاي لازم با معاونت امور استان ها صورت خواهد گرفت تا بخش هاي متنوعي با همكاري صداي استان ها به برنامه اضافه شود. شاه آبادي گفت: بخش محتوايي ديگري كه به برنامه اضافه مي شود ، بخش تعاملي است كه در قالب يك مسابقه غيرحضوري اجرا مي شود . در اين مسابقه علاقه مندان طنز قطعات طنز توليدي خود را براي برنامه ارسال مي كنند. برگزيده اين قطعات در برنامه پخش مي شود و در يك رقابت جذاب ، برندگان هر فصل با رأي مردمي معرفي مي شوند و برندگان به طور حضوري در برنامه ايفاي نقش مي كنند.

معاون صداي جمهوري اسلامي در پاسخ به اين پرسش كه چرا بعد از دو دهه تصميم به احياء برنامه “صبح جمعه” با شما گرفته شده است، گفت: اين برنامه شناسنامه طنز راديو به حساب مي آيد و مطالبه مردمي هم توليد و پخش مجدد آن است. بر همين اساس ، تصميم به احياء اين برنامه گرفته شد.

شاه آبادي افزود: اين وظيفه ما است كه از تمام ظرفيت هاي راديو براي ارائه برنامه هاي جذاب و مخاطب پسند استفاده كنيم و من از همه افرادي كه در گذشته با اين برنامه همكاري داشته اند ، دعوت مي كنم تا تجربياتشان را در اختيار برنامه قرار دهند.

گفتني است برنامه “صبح جمعه با شما” سال ۱۳۷۸ تعطيل شد و هنرمندان آن به دو گروه تقسيم شدند كه يك گروه بعدها برنامه “جمعه ايراني” را اجرا كردند و عده اي نيز از برنامه هاي طنز دور شدند. برنامه “جمعه ايراني” نيز از سال ۱۳۹۴ به درخواست تهيه كننده برنامه تعطيل شد و اكنون پس از دو دهه هنرمندان برنامه صبح جمعه با شما دور هم جمع شده اند تا با كارگرداني عليرضا جاويدنيا و تهيه كنندگي ساجد قدوسيان ، اين برنامه خاطره انگيز را احياء كنند.

هنر صدا/حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.