Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 11046
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 18 خرداد 1398 - 12:11 |

ماموریت های گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران

ماموریت های گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران

مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران گفت: این گروه فعال تر از پیش توجه جدی به گفتمان سازی فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و منظومه های ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

علیرضا حبیبی، مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران با اشاره به ماموریت های این گروه گفت: رویکرد موضوعی گروه اخلاق و زندگی شهروندی فرهنگ، ادب، هنر، معارف اسلامی، خانواده و دفاع مقدس است.

از ماموریت های این گروه می توان به برنامه ریزی برای گسترش فضائل اخلاقی و ترویج معارف اسلامی و سیره اهل بیت(علیهم السلام) و تمرکز بر نیازهای روحی و فکری مخاطبان در قالب های متنوع و جذاب اشاره کرد. البته ارائه الگوی مناسب سبک زندگی ایرانی اسلامی و توجه به نهاد خانواده و سیاست های جمعیتی از دیگر ماموریت های این گروه است.

وی افزود: ما توجه جدی به گفتمان سازی فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و منظومه های ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم و برنامه ریزی دقیق و جامع برای پرداختن به مولفه های فرهنگی، ادبی، هنری، تاریخی، هویت و تمدن غنی ایران اسلامی با تولید برنامه های فاخر، پیش رو داریم.

حبیبی ادامه داد: با در نظر داشتن وجوه تمایز شبکه رادیویی تهران با عنوان صدای پایتخت، نظارت دقیق بر چرخه کامل تولید از مرحله طراحی و ایده پردازی تا پخش برنامه ها به منظور ارتقای کیفی و محتوایی انجام می شود.

مدیر گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران در پاسخ به این پرسش که چه برنامه های شاخصی از این گروه تهیه و پخش می شود، گفت: می توان به برنامه «چراغ» که مجله گفت وگو محور شبانگاهی فرهنگی، اجتماعی و تعاملی با رویکرد چالشی است نام برد.

«خانه ما» برنامه ترکیبی نمایشی با موضوع بررسی مسائل خانواده، سبک زندگی، جمعیت و آسیب اجتماعی است که شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ روی آنتن رادیو تهران می رود. «گفتاورد» گفت وگوی موضوعی در شاخه های مختلف در ساحت تفکر و اندیشه است که هر روز جزو جمعه ها ساعت ۱۳:۳۰ از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می شود.

علاوه بر این؛ «به وقت خورشید» ویژه اذانگاهی ظهر است که موضوعات اخلاقی و معارفی با رویکرد جامعه امروز می پردازد.

به گفته این مدیر گروه؛ «کتاب شب» خوانش رمان ها و داستان های برگزیده و موفق نویسندگان ایران و جهان با اجرای بهروز رضوی از دیگر برنامه های شاخص این گروه است که هر شب جزو جمعه ها ساعت ۲۳:۳۰ تقدیم مخاطبان می شود.

«آب و تاب» گفت وگوی فرهنگی با رویکرد بررسی زندگی هنرمندان و چهره های فرهنگی برجسته ایرانی که هر جمعه از ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.