Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 22771
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 08 آذر 1399 - 14:39 |

مبارزات میرزاده عشقی و آیت الله مدرس در سریال رادیویی «جان برکف»

مبارزات میرزاده عشقی و آیت الله مدرس در سریال رادیویی «جان برکف»

سریال رادیویی جدیدی با عنوان «جان برکف» از امشب شنبه هشتم آذرماه، از دو شبکه رادیویی نمایش و ایران پخش می شود که به مبارزات میرزاده عشقی شاعر و روزنامه نگار شهیر ایرانی و آیت الله مدرس در دوران رضا شاه می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، اشرف السادات اشرف نژاد تهیه کننده این مجموعه رادیویی گفت : از آنجایی که داستان های تاریخی یک سری اطلاعات ثابت دارد، «جان بر کف» به بخشی از زندگی مدرس می پردازد و نوع پردازش آن به این بستگی دارد که داستان در چه شرایطی اتفاق می افتد و اینجاست که نویسنده، نقش خودش را نشان می دهد .

وی افزود : در این نمایش که هاجر کوشکی نویسندگی آن را بر عهده دارد داستان از ترور میرزاده عشقی شروع می شود  و از آن دست داستان هایی است که کمتر به آن پرداخته شده است ، چرا که میرزاده عشقی از شعرا و نویسندگان مبارز دوران رضا شاه بود و مدرس نیز در آن زمان با رضا شاه مبارزه می کرد ،تا جایی که بعد از ترور میرزاده عشقی تنها مدرس بود که برای او مجلس ختم گذاشت و در آن مجلس سخنرانی کرد .

اشرف نژاد در پایان تأکید کرد: نحوه تهیه کنندگی این سریال بسته به شرایط و فضای آن شکل گرفته است و هنرنمایی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو نیز جذابیت آن را دو چندان کرده است.

«جان برکف» به نویسندگی هاجر کوشکی، کارگردانی مجید حمزه ، تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد ، صدابرداری جعفر جودتی ، افکتوری محمدرضا قبادی فر و با هنرنمایی رامین پورایمان، امیر فرحان نیا، احمد لشینی، باقر کریم پور، شهریار حمزیان، سینا نیکوکار، ماندانا اصلانی و احمد گنجی از امشب ساعت ۲۳:۴۵ دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود و ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن رادیو ایران می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.