Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 3542
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 29 فروردین 1396 - 12:00 |

“مدیری” خوب می داند چه می گوید

“مدیری” خوب می داند چه می گوید

طنزپردازی باهوش که با معضلات و مشکلات زندگی اجتماعی اقتصادی مردم آن ها را می خنداند . زمانی که شروع به صحبت می کند کلمات و جملات چنان منظم و دقیق چیده می شوند که نشان از تفکر و تسلط به متن و محتوا دارد . پس از سالها دوری از تلویزیون علیرغم تجارب ناموفق در شبکه خانگی زمانی که به صدا و سیما بازمی گردد برنامه اش به یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیونی تبدیل می شود . در ۵۰ سالگی  به پختگی تمام رسیده و در آنچه می گوید دقیق و نکته بین است ، مدیری خوب می داند چه می گوید .

در حالیکه حدود یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی است افزایش طعنه های سیاسی مهران مدیری در دورهمی حاشیه هایی را برای این برنامه و مدیری ایجاد کرده است .

ماجرا از جاییکه شدت می گیرد که مدیری در پایان برنامه جمعه ۱۸ فرودین با بیان اینکه الحمدلله رونق اقتصادی بیداد می‌کند و به سقف چسبیده، گفت: آدم دیدم از بس رونق اقتصادی خوبه، فرش منزلش را هم فروخته است. خلاصه تا رونق اقتصادی خوب است، بفروشید. همه در حال خرید و فروش هستند.

وی  پیش از این در برنامه جمعه ۲۶ آذر۹۵ که به موضوع “شجاعت” اختصاص داشت  گفت :”تصور کنید چگونه یک عده جرات کردند وارد عملیاتی بشوند که به آن ها گفته‌اند برگشتی در آن نیست. اگر ما بودیم چه کار می‌کردیم؟ امروز که شرایط کاملا عادی است جواب آن دل و جرات خارق العاده را با سازشکاری‌ و منفعت طلبی می‌دهیم. اگر جرات انجام بعضی کارها را ندارید چرا پست‌هایی را می‌گیرید که انجام وظایفش دل و جرات می‌خواهد؟ تو که نمیتونی بتمرگ در خانه‌ات”.

هنوز دقایقی از پایان این برنامه گذشته بود که رسانه های مخالف دولت با ذوق زدگی از تیکه پرانی مهران مدیری به تیم مذاکره کننده هسته ای خبر داده و فیلم این بخش از دورهمی  را در شبکه های اجتماعی و رسانه های خود منتشر کردند.

این کارگردان طنز بعد از انتقاداتی که به او و دورهمی وارد شد ضمن تبرئه کردن خود از اتهامات به صراحت خود را فردی غیر سیاسی معرفی نمود .وی با اشاره به سواستفاده جریان دلواپس از سخنانش گفت: یک عده ای آمدند جوی را بسازند، اما باید بگویم دورهمی و حرف هایی که در آن می زنم صرفا اجتماعی و فرهنگی است. هر کسی را برای کاری درست کردند. من فیلمسازی و کار هنرم ام را می کنم و سیاسیون سیاسی اند و امیدوارم قبل از قضاوت از آدم بپرسند منظورت چه بود. من یا توضیح می دهم یا نمی دهم، بعد می توانند با تانک از روی آدم رد بشوند. او ضمن تاکید مجدد بر این موضوع که سیاسی نیست، بیان کرد: اگر حرفی می زنم به کسی برنخورد، و واقعا هم نباید برخورد.

مهران مدیری

مهران مدیری نسبت به انتقادات مطرح شده روزهای اخیر در خصوص برخی صحبت‌هایش در برنامه «دورهمی» منتقدان را قلم‌فروش معرفی کرد.

مدیری در برنامه  دوشنبه  ٢١ فروردین با موضوع”طرفداری”، گفت: “یادش بخیر آن موقع که طرفداری‌ها دلی بود. الان کسی باور نمی‌کند، حرفی بزنید ولی در تیم کسی نباشید. به اشتباه یا کمبودی اشاره کنید ولی از جایی خط نگرفته باشید و سریع می‌گویند معلوم نیست چقدر گرفته که اینها را می‌گوید،او ادامه داد: “بس‌ که همه قلم‌هایشان را فروخته‌اند، باورشان نمی‌شود کسی از روی مصلحت، دلسوزی و بدون خودفروشی حرف بزند. برچسب می‌زنند و تا تیمت را مشخص نکنی ولت نمی‌کنند! به اشتباهی که اکنون رخ می‌دهد، نباید اشاره کنی؛ چون مطمئن‌شان می‌کنی که دوست داری قبلی‌ها بیایند، به اشتباهات گذشته هم نباید اشاره کنی چون فکر می‌کنند حتما در تیم آنهایی هستی که الان در رأس‌ کارند و بابتش پول گرفته‌ای. از هر چیزی هم صحبت کنی، یک نفر ناراحت می‌شود. ظاهرا همه برای آنکه مُهر طرفداری به پیشانی‌شان نخورد، باید خفه شوند و این همان چیزی هست که آنهایی که سرکارند، می‌پسندند.”

مدیری باهوش ، دقیق و با تجربه است و امروز پس از سال‌ها نویسندگی و کارگردانی برنامه های طنز، معنا و مفهوم کلمات ، واژه ها و عبارات را به دقت می داند . او بیش از هر کس تکه کلام هایی را که سال ها پیش از طریق رسانه ملی به مخاطبان آموخته است و هنوز در جامعه تکرار می شود، به یاد می آورد .

او می داند چگونه مخاطبان را تحت تاثیر قراردهد مدیری خوب می داند چه می گوید .

بنابراین به ویژه درآستانه انتخابات نمی توان کنایه ها و طعنه های وی را غیرسیاسی دانست و تاثیر این برنامه را بر افکار عمومی نادیده گرفت . مدیری محبوب است و تاثیرگذار و ای کاش به جای قلم فروش خواندن منتقدان، از بازی اینچنینی با کلمات و استفاده از آنتن رسانه ملی و برنامه طنز برای بیان مواضع سیاسی پرهیز کند .

ح.بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.