Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 21435
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 12 مهر 1399 - 12:46 |

 مقتل خوانی کتاب«نفس المهموم» در رادیو تهران

 مقتل خوانی کتاب«نفس المهموم» در رادیو تهران

مقتل خوانی کتاب«نفس المهموم» یکی از آثار برجسته شیخ عباس قمی را که به شرح تفصیلی زندگانی امام حسین(ع) می‌پردازد را از برنامه «سنگلج» رادیو تهران بشنوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ نَفَسُ المَهموم فی مصیبة سیدنا الحسین المظلوم، اثر شیخ عباس قمی درباره واقعه کربلا و وقایع پس از آن است که از ولادت امام حسین(ع) آغاز  و سپس مناقب حضرت و آنگاه تمام وقایع بیعت تا شهادت ایشان را شرح می‌دهد.

برنامه«سنگلج» از رادیو تهران مقتل خوانی کتاب«نفس المهموم» را تقدیم مخاطبان می کند، این برنامه هر بامداد از ساعت ۱:۳۵ پیرامون فضایل و مناقب امام حسین علیه‌السلام، برخی وقایع تاریخی مرتبط با قیام عاشورا، قصایدی در رثای امام حسین علیه‌السلام، فضیلت گریه بر آن حضرت و… روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

گفتنی است؛ “در کربلا چه گذشت” ترجمه کتاب نفس المهموم  که از زبان عربی به فارسی برگردانده شده است و در این برگرداندن سعی شده ترجمه کلمه به کلمه باشد و از تعابیر و تفسیر و ترجمه‌های کلمات نزدیک به هم خودداری شود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام رديف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام رديف ۱۳۳۲ کيلوهرتز شنونده ما باشید.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.