Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 16382
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 06 بهمن 1398 - 15:21 |

ناگفته هایی از زندگی بانوی شرق شناس غربی در«ماه تاب غرب»

ناگفته هایی از زندگی بانوی شرق شناس غربی در«ماه تاب غرب»

رادیو فرهنگ در برنامه «ماه تاب غرب» امشب یکشنبه ششم بهمن ماه به زندگی پروفسور «آنه ماری شیمل» محقق و نویسنده توانای آلمانی می پردازد.

برنامه «شنیدنی های تاریخ» رادیو فرهنگ امشب یکشنبه ۶ بهمن ماه با عنوان «ماه تاب غرب» به شنیدنی هایی از زندگی پروفسور «آنه ماری شیمل» محقق و نویسنده توانای آلمانی که سالها است در سراسر جهان و بخصوص جهان اسلام به عنوان یک اسلام شناس و ایران شناس برجسته می شناسند اختصاص دارد.
آنه ‌ماری شیمل عرفان‌پژوه، اسلام‌پژوه و شرق‌شناس آلمانی که علاقه بسیاری به اسلام و جهان شرق داشت و آثار متعددی در زمینه الهیات، عرفان و فرهنگ اسلامی به زبان‌های مختلف تألیف کرد. او تصویر اسلام، مسلمانان و پیامبر اسلام در اروپای قرون وسطی را مخدوش و تحریف‌شده می‌دانست. شیمل در برابر سلمان رشدی و کتاب «بدون دخترم هرگز» موضع‌گیری‌هایی داشت، با این حال، برخی صاحب‌نظران معتقدند برداشت‌های او از اسلام و مذهب شیعه، به طور کامل با واقعیت سازگار نیست. آثار او در ایران مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته و بزرگداشت‌هایی برای وی برگزار شده است.
برنامه «ماه تاب غرب» ساعت ۲۳:۱۵ به تهیه کنندگی امیرحسین محمودی، نویسندگی مهرنوش محتشمی و اجرای رضا مستشار موج اف ام ریف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ تقدیم علاقه مندان به تاریخ می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.