Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 10943
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 12 خرداد 1398 - 14:15 |

ناگفته های بهروز افخمی از فیلم زندگی امام خمینی(ره)

ناگفته های بهروز افخمی از فیلم زندگی امام خمینی(ره)

شبکه رادیویی تهران در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، از بهروز افخمی کارگردان تنها فیلم سینمایی ایران که به طور مستقیم درباره حضرت امام(ره)است، دعوت به عمل آورد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی تهران، «فرزند صبح» نام فیلمی سینمایی به کارگردانی و نویسندگی بهروز افخمی که به زندگی امام خمینی(ره) در دوران کودکی تا هفت‌سالگی می‌پردازد و بخشی از آن نیز دستگیری ایشان در پانزده خرداد را روایت می‌کند.

تنها فیلمی که سینمای ایران که در همه این سال‌ها به طور مستقیم درباره حضرت امام ساخته، «فرزند صبح» است که با وجود کلید خوردن در سال ۱۳۸۳ و حتی نمایش در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر، همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و خبری از اکران آن نیست.

بهروز افخمی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس، امشب ۱۲ خرداد، مهمان برنامه «سینما تهران» از رادیو تهران است و به برخی از جنجال ها و حاشیه های این فیلم از جمله دلایل اکران نشدنش پس از ۱۰ سال، انتخاب بازیگران و… پاسخ می دهد.

در این فیلم عبدالرضا اکبری نقش امام خمینی در میانسالی، محمدرضا شریفی‌نیا نقش سید احمد خمینی و هدیه تهرانی نقش دایه امام خمینی را ایفا می‌کنند و بازیگران دیگری همچون محمدعلی کشاورز، آتیلا پسیانی، الیکا عبدالرزاقی و فرهاد قائمیان نقش‌های دیگر را بر عهده دارند. تولید این فیلم به علت نوع انتخاب بازیگران از ابتدا با حاشیه‌ها و جنجال‌های بسیاری همراه بوده‌است.

«سینما تهران» که شب های یکشنبه با موضوع سینما روی آنتن می رود، زیرمجموعه برنامه «نقطه سر شب» از رادیو تهران است که با تهیه کنندگی اسماعیل باستانی، گویندگی وحید رونقی و با حضور محمدرضا مقدسیان کارشناس و منتقد، ساعت ۲۲ روی موج اف .ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود.

بهروز افخمی (زاده ۳ آبان ۱۳۳۵ در تهران) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس که فعالیت هنری را با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرد و سپس به گروه فیلم و سریال تلویزیون پیوست. مهم ترین اثر افخمی در آن سال ها ساخت سریال کوچک جنگلی بود. از جمله آثار سینمایی او هم می توان در این سال ها می توان به فیلم روباه، عروس، گاوخونی، جهان پهلوان تختی، شوکران و… اشاره کرد.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.